شناسهٔ خبر: 8916482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مقاومت کمیته‌های مردمی یمن در تعز

ایسنا

صاحب‌خبر -

همزمان با مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان تعز و زمین‌گیر شدن نیروهای اماراتی و سعودی، امارات نیروهای جدیدی را به یمن اعزام کرد تا جایگزین نیروهای شکست‌خورده این کشور در این جبهه شوند.

  به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه غربی استان تعز به شدت در مقابل نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی ایستاده‌اند و امنیت را در مسیر اصلی بین منطقه "سامع" و "الاقروض" در این استان برقرار کردند.

تامین امنیت این مسیر به دلیل اهمیت استراتژیک مناطق سامع و الدمنه دستاورد مهمی برای ارتش و کمیته‌های مردمی است چراکه این مناطق مشرف بر تنگه باب المندب و شهر المخا است. این پیروزی راه را برای ارتش و کمیته‌های مردمی جهت کنترل بر مناطق وسیع‌تر در اطراف باب المندب و پایگاه العند در جنوب هموار می‌سازد.

پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی درحالی به دست آمده که امارات سری دوم نیروهای خود را به یمن اعزام کرده که این نیروها جای سری اول نیروهای این کشور در اطراف تعز را خواهند گرفت.

همچنین اخبار رسیده حاکی از آن است که امارات و عربستان بر سر رهبری جنگ در استان تعز با هم اختلافاتی دارند و احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی تاکید کرده است که عربستان رهبری "آزادسازی" تعز را برعهده خواهد داشت.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان، امارات یکی از کشورهایی است که در این تجاوز نقش پررنگ‌تری داشته و نسبت به دیگر کشورهای عضو این ائتلاف در عملیات‌های بیشتری شرکت کرده است.

از سوی دیگر همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به یمن و به ویژه استان صعده ارتش و کمیته‌های مردمی نیز تجهیزات و خودروهای ارتش عربستان در نجران را منهدم کردند.

این حملات درحالی ادامه دارد که سازمان ملل همچنان در حال تلاش برای نشاندن طرف‌های درگیر یمنی بر سر میز مذاکرات است.

برچسب‌ها:

نظر شما