شناسهٔ خبر: 866250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دولت با وزیر علوم رودربایستی دارد؟!

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد بود که دولت به دلیل رودربایستی نمی‌تواند وزیر علوم را عزل کند و استیضاح وی، کمکی به دولت است. لذا دولت باید از مجلس تشکر کند که کار وی را آسان کرده است.

صاحب‌خبر -
دولت با وزیر علوم رودربایستی دارد؟!
به گزارش افکارنیوز، طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه هفته گذشته از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد. این طرح استیضاح بیش از یک ماه پیش با ۵۱ امضا تقدیم هیئت رئیسه شده بود که با پادرمیانی علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان و دادن مهلت یک ماهه به وزیر علوم برای اصلاح برخی رویه‌های مورد انتقاد استیضاح کنندگان، این طرح به تعویق افتاد.

پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم، دولت براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز فرصت دارد برای حضور در مجلس و ارائه توضیحات و دفاع از عملکرد وزیر اعلام آمادگی کند که براساس اخبار منتشر شده در روزهای گذشته جلسه استیضاح فرجی‌دانا روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

از طرفی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان قرار است صبح چهارشنبه عازم اردبیل شود که این موضوع حضور رئیس جمهور برای دفاع از عملکرد وزیر علوم در جلسه استیضاحش را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

با توجه به این نکته که جلسه استیضاح با خواست دولت در روز چهارشنبه برگزار می‌شود و همین‌طور سفر از پیش تعیین شده رئیس جمهور، این فرضیه مطرح است که رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور نخواهد داشت و دفاع از عملکرد این عضو از کابینه برعهده نماینده رئیس جمهور خواهد بود.

البته از آنجا که تعیین زمان استیضاح در مهلت مقرر با پیشنهاد وزیر یا هیئت وزیران است، دولت می‌تواند خواهان برگزاری نشست استیضاح فرجی‌دانا در روز سه‌شنبه باشد، اما اگر این اصرار برای برگزاری جلسه در روز چهارشنبه باشد، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور علاقه‌ای به حضور در نشست استیضاح و دفاع از فرجی‌دانا ندارد.

نظر شما