شناسهٔ خبر: 8646030 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

اوجِ بی سرو سامانی در واليبال بانوان

لیگ برتر والیبال بانوان در شرایطی آغاز شد كه یك تیم همان ابتدا انصراف داد

صاحب‌خبر -

قانونلیگ برتر والیبال بانوان در شرایطی آغاز شد كه یك تیم همان ابتدا انصراف داد

به گزارش قانون، رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان ایران در شرایطی از روز پنج شنبه آغاز شد كه به دلیل مشكلات به وجود آمده از سوی دو تیم تهرانی، به جای چهار مسابقه، دو مسابقه در آن برگزار شد. در فصل‌های گذشته اغلب رقابت‌های لیگ برتر والیبال زنان ایران، از اواسط آبان آغاز می‌شد اما برگزاری این فصل كه شانزدهمین دوره این رقابت‌ها نیز به شمار می‌رود، تا همین چند روز قبل در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و در نهایت مقرر شد كه این رقابت‌ها با حضور هشت تیم برگزار شود.

این در شرایطی بود كه از تیم‌های سال قبل، تنها ذوب آهن و شهرداری تبریز در لیگ باقی مانده بودند و باقی تیم‌ها نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، بانك سرمایه، پارسه، سایپا و پارس شیراز از حضور در این مسابقات اجتناب كردند و لیگ ایران را در این دوره همراهي نكردند.

ریزش این تعداد تیم در لیگ بانوان، كار را برای «فریبا صادقی» ، نایب ریيس بانوان این فدراسیون كه از تابستان امسال سمت نایب رییسی را عهده‌دار و جانشین «زهره میرسپاسی» شده بود، سخت كرد. در نهایت با برگزاری جلسه در سازمان لیگ از هشت تیم نام برده شد. تیم‌هایی كه ابراز علاقه كرده بودند تا در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال تیم‌داری كنند. تیم‌های ذوب آهن اصفهان، سالوت تهران، كن تهران، آبنوس تهران، رایكا ، پیكان و بهنمیر و شهرداری تبریز، هشت تیمی بودند كه نام‌شان در گوی قرعه‌كشي لیگ ریخته شد.

در همان جلسه مقرر شد كه این رقابت‌ها با یك تاخیر نسبت به دوره قبل و از شانزدهم آذر با برگزاری چهار مسابقه در تهران (دو دیدار) ، بهنمیر و تبریز، پیگیری شود. اما خیلی زود و پس از اعلام زمان اولیه برای برگزاری این مسابقات، ابتدا اعلام شد كه به دلیل عدم آمادگی تیم «رایكا» و عدم پرداخت مبلغ ورودی این تیم، دیدار دو تیم رایكا و بهنمیر برگزار نخواهد شد. این اولین بی‌نظمی و بی‌برنامگی آشكار دوره جدید لیگ برتر بانوان بود. البته بی‌نظمی لیگ بانوان به همین اتفاق در هفته نخست ختم نشد و درست ساعتی مانده به آغاز دیدار دو تیم سالوت تهران و كن تهران، خبری روی سایت فدراسیون والیبال، مبنی بر عدم برگزاری این مسابقه منتشر شد.

در این خبر آمده بود كه تیم كن به دلیل مشكلات مالی از لیگ برتر بانوان استعفا كرده است! خبری كه موجب شد دومین بازی لیگ نیز منتفی شود. در نهایت و در شرایطی كه قرار بود چهار مسابقه در هفته نخست لیگ برتر والیبال بانوان برگزار شود، تنها شاهد برگزاری دو دیدار در تهران و تبریز بودیم.

در تهران تیم پیكان موفق شد در گام نخست این رقابت‌ها با حساب سه بر صفر، تیم آبنوس را شكست دهد و ذوب آهن نیز در تبریز با همین نتیجه مقابل شهرداری تبریز به برتری دست یافت. حالا با كناره‌گیری تیم «كن» از مسابقات لیگ، باید در ادامه این مسابقات شاهد رقابت هفت تیم باشیم. هرچند با این اوضاع بعید نیست كه همین تعداد تیم نیز تا پایان فصل ریزش كند.

موضوع اصلی این است كه چرا فدراسیون والیبال در بخش بانوان، آن‌گونه كه باید سختگیرانه عمل نمی‌كند؟ مگر غیر از این است كه یك تیم پیش از آنكه نامش در لیست تیم‌های شركت كننده در لیگ مطرح و ثبت شود و در قرعه‌كشی شركت كند، باید شرایط لازم را دارا باشد و مبلغ ورودی را قبل از برنامه‌ریزی برای مسابقات پرداخت كند؟ به نظر می‌رسد به دلیل كناره‌گیری بسیاری از تیم‌ها از لیگ بانوان، فدراسیون این بار در ابتدای لیگ، مماشاتی با تیم‌ها داشته و نتیجه‌اش، انصراف یك تیم پیش از آغاز مسابقات بوده‌است كه تبعات دیگري نیز به همراه خواهد داشت. باید دید لیگی كه در همان ابتدا با چنین بی‌نظمی‌هایی آغاز شده است، چه سرانجامی خواهد داشت.

 

نظر شما