شناسهٔ خبر: 8544401 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

سقوط جرثقیل و ترافیک سنگین در خیابان خیام

صاحب‌خبر -

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از مهار سقوط جرثقیل در خیابان خیام خبر داد.
«سیدجلال ملکی» درباره جزئیات حادثه جدا شدن جرثقیل در محدوده خیابان خیام، تقاطع امام خمینی(ره)، گفت: وقوع این حادثه به سامانه 125 اعلام شد و بلافاصله اکیپ‌های امدادی در محل حادثه حضور یافتند. با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل حادثه مشخص شد قسمت نگهدارنده یک جرثقیل به دلیل فرسودگی جدا شده و جرثقیل در وضعیت ناپایداری قرار دارد.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه در مجاورت محل نصب جرثقیل یک ساختمان هشت‌طبقه نیمه‌کاره وجود دارد، افزود: همه بار خطرناک جرثقیل متوجه این ساختمان نیمه‌کاره است و برای مردم و عابران و خودروهای عبوری خطری ندارد؛ هر چند که علاوه بر سه ایستگاه آتش‌نشانی، ماموران پلیس راهور نیز در محل حادثه حضور دارند و نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کرده‌اند.
ملکی گفت: پیمانکار ساختمان از دقایق اولیه وقوع حادثه در محل حضور داشت و اعلام کرده است برای مهار جرثقیل از رده خارج شده که وضعیت ناپایداری نیز دارد و هر آن امکان سقوط آن وجود دارد، تقاضای دو دستگاه جرثقیل کرده‌ایم.
وی با اعلام اینکه فعلا برای هیچ‌ کسی وجود جرثقیل خطر ندارد، گفت: عوامل پلیس راهور مسیرهای منتهی به خیابان را مسدود کرده‌اند.
همچنین جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام خبر انسداد بخشی از خیابان خیام به‌دلیل سقوط یک جرثقیل ساختمانی و احتمال سقوط آن بر خودروهای عبوری مسیر جایگزین خودروهای عبوری از این مسیر را تشریح کرد.
سرهنگ «حسن عابدی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سقوط یک جرثقیل ساختمانی در خیابان خیام اظهار داشت: با توجه به اعلام موضوع به پلیس در ساعت 6 بامداد، ماموران پلیس به‌دلیل احتمال سقوط این تاور روی خودروهای عبوری، اقدام به انسداد مسیر جنوب به شمال خیابان خیام از خیابان فیاض‌بخش به‌سمت شمال کردند.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به انسداد این مسیر، همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی در این منطقه حاضر شده‌اند و با هدایت خودروها به‌سمت مسیر جایگزین، ترافیک عبوری را تحت کنترل خود قرار دادند.

نظر شما