شناسهٔ خبر: 8517626 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

نتیجه بازی تحت تاثیر اشتباهات بزرگ

مثل تراشتگن، مثل فان پرسی!

صاحب‌خبر -




در بازی پدیده و استقلال اگر اشتباهات عجیب فردی نبود، این رقابت می‌توانست با تساوی بدون گل به پایان برسد. روی گل پدیده، سید مهدی رحمتی از دروازه‌اش آنقدر دور شده بود که ضربه 40 متری مهدی خیری از بالای دستانش وارد دروازه شد. این گل شباهت زیادی به گلی داشت که تراشتگن دروازه‌بان بارسا مقابل رم در لیگ قهرمانان دریافت کرد. در آن بازی هم فلورنزی تقریبا از نقطه‌ای که خیری ایستاده بود توانست تراشتگن را که جلو آمده بود غافلگیر کند. گل استقلال هم نتیجه اشتباه عجیب مرادمند بود که سانتر خسرو حیدری را با ضربه سر به درون دروازه پدیده کوبید. ضربه مدافع پدیده به قدری محکم و ناگهانی بود که دروازه‌بان این تیم نتوانست هیچ واکنشی نشان دهد. هفته گذشته در مرحله مقدماتی یورو 2016 هم رابین فان پرسی که برای نجات هلند از حذف وارد زمین شده بود، بیشتر به نفع جمهوری چک کار کرد و دروازه خودی را باز کرد تا حذف تیمش را قطعی کند.


جمعه 24/7/94، هفته هشتم پانزدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 15:00، تماشاگر 10 هزار نفر
پدیده: یک
گل: مهدی خیری(3)
استقلال: یک
گل: محمدحسین مرادمند (59- گل به خودی)
داور: سیدمهدی سیدعلی    
کمک‌ها: بابک داوری، حسین طالقانی
اخطار: حسن جعفری، میثم نقی‌زاده، رضا ناصحی (پدیده)، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی (استقلال)
بازیکن برتر: مهدی خیری(پدیده )

پدیده: مجتبی روشنگر (6)، حسن جعفری (5)، محمود خمیسی (5/3) (محمدحسین مرادمند (1) 37)، ایگورپراهیچ (5)، رضا ناصحی (5/4)، میثم نقی‌زاده (5)، کریم احمدی (4)، حسین بادامکی (5)، محسن یوسفی (5/5) (معین عباسیان 70)، مهدی خیری (7) (مسعود نظرزاده 92)، یونس شاکری (5/5)
سرمربی: رضا مهاجری

استقلال: مهدی رحمتی (5)، امین حاج‌محمدی (3)، میلاد فخرالدینی (4) (روزبه چشمی (4) 53)، هرایر مگویان (5)، محمدرضا خرسندنیا(4) (پروپژیچ (3)54)، خسرو حیدری (6)، امید ابراهیمی (4)، یعقوب کریمی (5/3)، میثم مجیدی (5/3)، جابر انصاری (5/3)، سجاد شهباززاده (5) (بهنام برزای 87)
سرمربی: پرویز مظلومی

ایران ورزشی – با به صدا درآمدن سوت بازی، استقلالی‌ها که از حرف‌های سرمربی‌شان هم مشخص بود که تنها برای کسب سه امتیاز بازی به مشهد آمده‌اند، حملات خود را روی دروازه پدیده آغاز کردند. حملاتی که برخلاف پرتعداد بودن در نیمه اول اما از کیفیت و دقت کافی برخوردار نبود. ضمن اینکه در این بین نباید از هوشیاری مجتبی روشنگر در مهار چند ضربه حساس هم به سادگی گذشت.
اولین حمله استقلالی‌ها در دقیقه 2 رقم خورد که ضربه میلاد فخرالدینی بعد از برخورد به پراهیچ به کرنر رفت. با اینکه استقلالی‌ها در ضربه کرنری که نصیب‌شان شده بود هم موقعیتی برای گلزنی پیدا کردند اما با دفع به موقع روشنگر موفق نشدند توپ را وارد دروازه کنند. همین توپ دفع شده با غفلت مدافعان استقلال در اختیار مهدی خیری قرار گرفت تا او در دقیقه 3 بازی با هوشمندی تمام از بیرون آمدن مهدی رحمتی استفاده کند و از فاصله 40 متری توپ را به پشت سر دروازه‌بان استقلال بیندازد و گلی برای پدیده به ثمر رساند.
در ادامه استقلالی‌ها در دقایق 6 و 9 بازی در شلوغی مقابل دروازه‌، موقعیت‌‌هایی نصیب آنها شد که با بی‌دقتی این تیم به هدر رفت. همچنین در دقیقه 14 ضربه شهباززاده از پشت محوطه جریمه هم با فاصله کم از کنار دروازه عبور کرد. در تمام این دقایق پدیده منتظر ضدحمله‌ می‌ماند و حتی توانست باز هم با درخشش مهدی خیری و پاسی که به یونس شاکری داد، موقعیت دیگری روی دروازه رحمتی ایجاد کند که ناموفق بود.
 از دقیقه 15 تا 30، بازی با افت محسوسی همراه بود. بعد از آن اما این بار بازیکنان پدیده بودند که با حمله روی دروازه‌ استقلال بازی را به دست گرفتند. در دقیقه 31 خیری بعد از جا گذاشتن میثم مجیدی و محمدرضا خرسندنیا در موقعیتی مشابه موقعیت گلی که زده بود قرار گرفت و از پشت محوطه جریمه شوت محکمی به سمت دروازه استقلال زد اما توپ این بار از کناره دروازه به بیرون رفت.
بعد از اینکه ضربه کاشته یوسفی در دقیقه 34 ناموفق بود، باز هم مهدی خیری در دقیقه 35 توپ را به محسن یوسفی پاس داد اما باز هم ضربه یوسفی از سوی رحمتی مهار شد. دقیقه 41 در حمله‌ای که باز هم پدیده ترتیب داده بود، توپ بعد از برخورد به دست یونس شاکری، توسط حسن جعفری بار دیگر از دروازه استقلال عبور کرد اما داور خطای هند شاکری را اعلام کرد و گل طبیعتاً مردود بود. در ادامه نیمه اول و 5 دقیقه وقت اضافه‌ای که برای این تیم اعلام شده بود پدیده باز هم توسط محسن یوسفی موقعیت‌هایی داشت که از کنار دروازه به بیرون می‌رفتند. استقلال در آخرین دقایق وقت تلف شده اول موقعیتی روی دروازه پدیده به دست آورد که توسط روشنگر مهار شد.
برخلاف اینکه تصور می‌شد شاید پدیده برای حفاظت از تک گل خود، در نیمه دوم به بازی دفاعی روی بیاورد اما برعکس این بازیکنان پدیده بودند که به محض آغاز نیمه دوم حملات خود را روی دروازه استقلال آغاز کردند. اولین حمله هم با ضربه محکم محسن یوسفی شکل گرفت که با فاصله کمی از کنار دروازه عبور کرد. دقیقه 53 ارسال خرسندنیا روی سر میثم مجیدی نشست که در موقعیتی بسیار خوب قرار داشت اما در نهایت با بی‌دقتی مجیدی به بیرون دروازه رفت.
 دقیقه 59، بعد از ارسال ضربه خطا، در شلوغی مقابل دروازه توپ با ضربه محمدحسین مرادمند وارد دروازه پدیده شد تا با این گل به خودی گل مساوی به نام استقلالی‌ها ثبت شود. بعد از اینکه بازی به تساوی کشیده شد، پدیده باز هم حملات خود را برای جبران گل خورده ادامه دادند و در این بین محسن یوسفی چندین بار با شوت‌های محکمی دروازه استقلال را تهدید کرد اما در نهایت توپ‌هایش از کنار دروازه به بیرون می‌رفت. در ادامه باز هم بازیکنان پدیده دروازه استقلال را تهدید کردند که با واکنش‌های خوب رحمتی ناکام ماندند.
در دقیقه 81 سانتر کریم احمدی را مهدی رحمتی به بیرون فرستاد. دقیقه 84 سانتر بادامکی را ایگور پراهیچ با ضربه سر به دست رحمتی فرستاد و بالاخره در دقیقه 87 سانتر زیبای سعید بیات را یونس شاکری به سمت دروازه زد اما رحمتی با یک سوپر واکنش اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.
او که در ابتدای بازی با اشتباه فاحشی گلی عجیب دریافت کرد، در نهایت با این سوپر واکنش‌ها دروازه تیمش را نجات می‌داد تا نشان دهد یکی از عجیب‌ترین روزهایش را پشت سر می‌گذارد. همه این حملات در نهایت کار را به اینجا کشاند که بازی خارج از خانه استقلالی‌ها با وجود بازی نسبتاً ضعیفی که نسبت به پدیده از خود به نمایش گذاشته بودند، با خوش‌شانسی به تساوی کشیده شود و تیم مظلومی با یک امتیاز از مشهد بازگردد.


 

نظر شما