شناسهٔ خبر: 8414701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اوحدي:

احتمال وجود جان باختگان ايراني در ميان دفن شدگان

موج - رئيس سازمان حج و زيارت گفت: ممکن است تعدادي از جان باختگان ايراني به همراه ساير اجساد در عربستان دفن شده باشند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت، با اشاره به آخرين وضعيت قربانيان ايراني حادثه منا اظهار کرد: عربستان به دليل شرايط نگهداري و رعايت مسائل بهداشتي تعدادي از جان باختگان را دفن کرده است که ممکن است پيکرهاي ايرانيان نيز در ميان آنان وجود داشته باشد.
وي در ادامه افزود: عربستان در يک مرحله 450 نفر، و در يک مرحله ديگر 1000 نفر از اجساد را در کشور خود دفن کرده است ضمن اينکه دو روز گذشته تعدادي ديگر از پيکرها با حکم وزارت بهداشت اين کشور دفن شده‌اند، لذا احتمال دارد جان باختگان ايران نيز بدون هماهنگي دفن شده باشند.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اين که اين کشور تمام توجه خود را به کار مي‌بندد تا هيچ يک از پيکرهاي ايرانيان بدون هماهنگي در اين کشور دفن نشود، گفت: با توجه به اينکه پيکرها به هنگام شب به خاک سپرده مي‌شوند، لذا احتمال خطاي آنها وجود دارد.
اوحدي با اشاره به اينکه متاسفانه هنوز 65 نفر از جان باختگان ايراني مفقود هستند، افزود: متاسفانه شرايط شناسايي پيکرها به کندي پيش مي‌رود.
رئيس سازمان حج و زيارت در تشريح دلايل کندي شناسايي گفت: با توجه به اينکه شمار جانباختگان ساير کشورها افزايش يافته است و گذشتن 17 روز از اين حادثه تلخ چهره جان باختگان تغيير کرده و تطابق و شناسايي آنها سخت شده است.
وي تصريح کرد: در تلاش هستيم هر چه سريع‌تر شناسايي پيکرها صورت بگيرد و در صورت مشخص شدن زمان انتقال پيکرها سريعاً اطلاع رساني‌هاي لازم انجام خواهد شد.

نظر شما