شناسهٔ خبر: 8355706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کاروکارگر | لینک خبر

رویدادهای خبری

صاحب‌خبر -
  • رهبر معظم انقلاب آل‌سعود را رها نمی‌کنند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که بیانات و موضع‌گیری حضرت‌‌آقا دولت عربستان را تکان داد، گفت: مطمئن باشید رهبر معظم انقلاب آل‌سعود را رها نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: سخنان و موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب دولت عربستان را تکان داد. وی با تاکید بر اینکه گروه حقیقت‌یاب باید پیگیر فاجعه منا باشد، افزود: اعضای گروه حقیقت‌یاب باید متشکل از تمامی کشورهای اسلامی باشد تا فاجعه منا به‌صورت کامل و جامع پیگیری شود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمامی کشورهایی که در فاجعه منا کشته دادند باید سخت پیگیر کارشکنی‌های عربستان باشند، تصریح کرد: هر شخص یا مسئولی که در فاجعه منا کارشکنی کرد باید مجازات شود. این مسئول فاجعه منا را یکی از فجایع بزرگ جهان اسلام دانست و اظهار کرد: فاجعه منا چه عمد و چه شبه‌عمد با بی‌کفایتی آ‌ل سعود به‌وقوع پیوست. محمدی‌گلپایگانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در نوشهر، گفت: رهبر معظم انقلاب موضع خود را با برخورد سخت و خشن نسبت به کارشکنی‌های آل‌سعود اعلام کردند. وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تکرار کارشکنی‌های دولت عربستان نسبت به بررسی فاجعه منا ‌گفت: مطمئن باشید رهبر معظم انقلاب آل‌سعود را رها نمی‌کند.
 
  • برنامه جدیداقتصادمقاومتی طی دوهفته آینده تدوین می شود
معاون اول رییس جمهوری گفت باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برعملیاتی تر و کاربردی تر شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی، به همین دلیل دولت مجددا درحال بازنگری این برنامه ها است و امیدواریم برنامه جدید اقتصادمقاومتی طی دوهفته آینده تدوین شود.
اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپاست، افزود: دولت درصدد است که هم در تامین تسهیلات مورد نیاز و هم دربازاریابی برای فروش محصولات به روستاییان کمک کند. وی، روستاهای کشور را به عنوان مهم ترین پایگاه تولیدی، دارای سهم بسزایی در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دانست. معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده بودند، گفت: این ستاد تشکیل شده و تاکنون دو جلسه با حضور تعدادی از اعضای دولت که عضو آن هستند، برگزار شده است. جهانگیری ادامه داد: دولت از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ای را تهیه کرده بود اما در جلسه ای که اعضای دولت در هفته دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند، با توجه به دغدغه های معظم له و اینکه ایشان مجددا اعلام کردند و تاکید داشتند که برنامه های اقتصاد مقاومتی شکل عملیاتی تر و کاربردی تری به خود بگیرد به همین دولت مجددا در حال بازنگری برنامه است.
وی گفت: امیدواریم برنامه جدید طی یکی دو هفته آینده تدوین شود، سپس آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنیم که اگر ایشان آن را تایید کردند همان برنامه به طور جدی، در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت.
معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد نتیجه­ی اجرای این برنامه، دسترسی به اهدافی باشد که در اقتصاد مقاومتی بر آن تأکید شده و بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صادرات، حمایت از تولید داخلی، توسعه بخش نفت و پتروشیمی و مشارکت آحاد مردم در اقتصاد کشور شاهد تحولات مثبت و سازنده برای کشور باشیم. جهانگیری با بیان اینکه در دوران پساتحریم استقبال فراگیری از سوی شرکت های خارجی و به خصوص شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران وجود دارد، گفت: باید بتوانیم سیاست هایی تدوین کنیم که طرف های خارجی به عنوان شریک به ایران نگاه کنند و در ایران به دنبال تولید وانتقال فناوری باشند و محصولاتی که در ایران تولید می کنند در بازار ایران و بازارهای بین المللی قابل عرضه باشد.
 
  • اختلاس و سوء مدیریت  به مملکت ضربه وارد کرده است
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید به موضوع اختلاس ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند.
این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری وبا می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. وی بیان کرد: مسوولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماری شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می‌شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متاسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است.
 
  •  تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا  به ٦٧ نفر کاهش یافت
رییس سازمان حج و زیارت گفت: با شناسایی پیکر دو زائر، تعداد مفقود شدگان ایرانی فاجعه منا به ٦٧ نفر کاهش یافت.
سعید اوحدی دیروز در خصوص آخرین وضعیت مفقودان فاجعه منا افزود: با توجه به اینکه حدود دو هفته از فاجعه تلخ منا می گذرد بصورت طبیعی شناسایی هویت پیکرهای پاک عزیزانی که هویت ایرانی بودن آنان برای ما مشخص شده زمان بر خواهد بود. وی ادامه داد: از روز پنجشنبه شناسایی هویت زائران با جدیت توسط گروه های تفحص در سردخانه های جده و مکه ادامه دارد و امیدواریم تا پایان امروز(جمعه) شناسایی هویت 87 زائر که باید به ایران انتقال داده شود انجام گیرد و با هماهنگی که برای گرفتن پرواز به ایران انجام خواهد شد، کار انتقال این عزیزان به میهن اسلامی انجام شود که امیدواریم پیکر این جان باختگان فردا(شنبه) به کشور منتقل شود . رئیس سازمان حج گفت: با انتقال این 87 پیکر به کشور، تعداد پیکرهای جان باختگان انتقال داده شده به 395 نفر می رسد. اوحدی افزود: همچنان اطلاع و اثر جامعی از 67 زائر نداریم که البته هم از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و هم از طریق ستاد حج و زیارت در مکه گروه های تفحص کار پیگیری را برای کسب اطلاع از وضعیت این عزیزان ادامه می دهند که در صورت یافتن اطلاعات این موارد به مردم و خانواده های این بزرگواران اطلاع رسانی خواهد شد. وی ادامه داد: جلساتی هم با کنسولگری ایران در جده داشته ایم و اسناد و مدارک سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت و اطلاعات و آمار جان باختگان، مفقودان و مجروحان حادثه در اختیار آنان قرار داده شده که با توجه به مدیریت و مسئولیتی که دارند، انشاءالله مباحث حقوقی پیگیری خواهد شد. اوحدی همچنین از شناسایی پیکر دو قربانی ایرانی حادثه منا خبر داد و گفت: یکی از پیکرهای شناسایی شده متعلق به سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر است که پیشتر نام وی جزو مفقودان فاجعه منا اعلام شده بود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما