شناسهٔ خبر: 8253593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

واکنش تند و قاطع وزیر سوری به وزیر خارجه عربستان

‌وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنشی منحصر به فرد به وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که انگلیس با داعش، جبهه النصره و اخوان المسلمین چه رابطه‌ای دارد که از حملات روسیه علیه تروریست‌ها برآشفته است؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل ازخبرگزاری فارس، «عمران الزعبی»‌ وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تأکید کرد که جدیت حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها در سوریه سبب شده است که سازمان‌های تروریستی تحت حمایت غرب و کشورهای منطقه فریاد برآورند.

الزعبی در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه گفت: «ائتلاف واشنگتن علیه داعش جدی نیست و حملان آن هیچ نتیجه‌ای نداشته است و به جای اینکه این گروه با آغاز حملات از نظر جغرافیایی و نظامی عقب‌نشینی کند در حال گسترش بود... چرا که هدف این ائتلاف نابودی داعش نبود و بلکه در پی ابقای داعش برای مدت زمان طولانی بود».

وی درباره روابط کشورهای غربی با داعش نیز اظهار داشت: «رابطه انگلیس با داعش، جبهه النصره و اخوان المسلمین چیست که از حملات روسیه علیه تروریست‌ها برآشفته است؟...کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و عربستان از گذشته افسرده‌تر سخن می‌گویند».

‌وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با اشاره به تلاش محور غربی-عربی برای نابودی زیرساخت‌های سوریه و ناکام ماندن آنها در ساقط کردن دولت سوریه تأکید کرد که «اما اکنون مواضع برخی از کشورها در قبال سوریه تغییر کرده است».

الزعبی درباره تاریخچه روابط مسکو و دمشق نیز گفت: «روابط سوریه و روسیه مولود جنگ علیه سوریه نیست بلکه ناشی از روابط تاریخی و متمایزی است که طی دهه‌های گذشته بر اساس احترام متقابل و احترام به حاکمیت ملی صورت گرفته است و وزارت خارجه رژیم آل سعود نیز نمی‌تواند این معادله را بفهمد؛ زیرا این کشور در روابط بین‌الملل وابستگی عادت دارد».

واکنش تند و قاطع به عادل الجبیر

الزعبی همچنین درباره اظهارات «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی که گفته بود بشار اسد در آینده سوریه نقشی ندارد و در دوره انتقالی اختیاری نخواهد داشت، گفت: «به وزیر خارجه سعودی می‌گویم ساکت باش ای بچه... زمانی که مردان، کشورها و ارتش‌ها و ملت [سوریه] سخن می‌گویند... بچه‌ای مانند عادل الجبیر گوشه‌ای می‌نشیند و سکوت می‌کند».

‌وزیر اطلاع‌رسانی سوریه درباره کشتار مردم یمن توسط آل سعود نیز تصریح کرد: «آنچه در یمن رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه کشتار همه ملت [یمن] توسط آل سعود است».

وی در پایان درباره اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که با حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه مخالفت کرد، گفت، سوریه و نهادهای سیاسی ملی برای چنین اظهاراتی ارزش زیادی قائل نیستند و این اظهارات نشان دهند سرخوردگی اردوغان به خاطر شکست سیاسی و اقتصادی حزب عدالت و توسعه است.

برچسب‌ها:

نظر شما