شناسهٔ خبر: 8084535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش علمای اهل سنت ایران به جنایت آل سعود در منا

علمای اهل سنت ایران در گفتگوهای جداگانه، جنایت آل سعود در منا و کشتار هزاران حاجی مظلوم بیت‌الله الحرام را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  مولوی "سید ابراهیم فاضلی"، مدیر مدرسه‌ احناف تایباد گفت: متاسفانه آل سعود كفایت مدیریت و اداره‌ این مراسم عظیم و معنوی را ندارد و همه‌ كشورهای اسلامی باید در اداره‌ آن دخالت داشته باشند.  وی عاملان حادثه منا را محكوم كرد و به بازماندگان كشته‌ شدگان این حادثه تسلیت گفت.

 این عالم اهل سنت با تاكید بر این كه باید عاملان این جنایت محاكمه شوند، افزود: این برای دنیای اسلام بسیار ناپسند است كه در بزرگترین گردهمایی این واقعه دردناك اتفاق بیافتد و متاسفانه آل سعود لكه ننگی را در تاریخ رقم زد و با سهل انگاری باعث مصیبت‌های فراوانی برای مسلمانان شد.
 
مولوی "حبیب الرحمان مطهری"، مدیر مدرسه‌ علوم دینی اهل سنت احناف خواف نیز ضمن تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه، گفت: بدیهی است این حادثه مرگبار دلیل سوء مدیریت و بی‌توجهی مسئولین برگزاری حج عربستان سعودی بوده و باید مسئولیت این امر را که منجر به این فاجعه عظیم شد بپذیرند و در مقابل کشورهای اسلامی پاسخگو باشند.
 
وی افزود: جامعه روحانیت اهل سنت شهرستان خواف ضمن دعای رحمت برای مرحومین و شفای عاجل برای مصدومین و اجر و صبر برای بازماندگان، از مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند و اقدامات لازم را انجام دهند.
 
مولوی "شرف الدین جامی‌الاحمدی"، امام جمعه‌ اهل سنت تربت‌جام نیز با تسلیت به بازماندگان قربانیان این حادثه بیان داشت: وقوع این گونه حوادث ناشی از اهمال و سستی در مدیریت حج است و مسئول این حادثه قطعاً حكومت عربستان است.
 
وی با اشاره به بندگی عربستان در مقابل آمریكا، به وجود تفرقه و اختلاف میان خاندان آل سعود اشاره و اظهار امیدواری کرد که مدیریت مكه و مسجدالنبی و اماكن مقدسه اسلامی به اهلش سپرده شود. زیرا آنچه مسلم است آل سعود شایستگی امنیت حرمین شریفین و جان حجاج را ندارند.
 

نظر شما