شناسهٔ خبر: 8048579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

آمار زائران مفقود شده خراسان رضوی کاهش و جان باختگان افزایش یافت

مشهد- استاندار خراسان رضوی از کاهش آمار زائران مفقود شده در حادثه منا خبر داد و گفت: متاسفانه آمار زائران جان باخته این استان به ۳۵ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی ضمن تسلیت حادثه مصیبت بار منا و همدردی با بازماندگان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد مفقودان زائران استان در حادثه منا به ۵۹ نفر کاهش و تعداد جان باختگان به ۳۵ نفر  افزایش یافته است.

وی بی کفایتی و سهل انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج موجب را موجب بروز این فاجعه انسانی عنوان کرد و افزود: باید مدیریت حج به عنوان عظیم ترین اجتماع مسلمانان با کمک کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت همگان صورت پذیرد.

 بیشترین آمار مفقودان به نیشابور اختصاص دارد

در همین رابطه سخنگوی ستاد مراسم استقبال، تشییع و تدفین جان باختگان حادثه منا در خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد مفقودین حادثه منا در استان شب گذشته ۶۷ نفر بود که خوشبختانه تعدادی از آنها سالم به محل کاروان ها برگشته اند و در حال حاضر این رقم به ۵۹ نفر کاهش یافته است.

محمد حسن واحدی افزود: ۳۵ نفر از این مفقودان متعلق به شهرستان های نیشابور، هشت نفر مشهد، پنج نفر سبزوار و الباقی به صورت آزاد به مکه مکرمه سفر کرده بودند

.معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تعداد جان باختگان این فاجعه را نیز ۳۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۸ نفر ازجان باختگان استان خراسان رضوی در حادثه منا ساکن شهرستان نیشابور، ۹ نفر مربوط به مشهد، هفت نفر متعلق به شهرستان سبزوار و یک نفر از اهالی باخرز بودند.

امکان تغییر آمار وجود دارد

وی با بیان اینکه امکان تغییر آمار وجود دارد افزود: هنوز حدود ۹۰ نفر از اجساد ایرانی حادثه منا شناسایی نشده اند و تا آخر هفته جاری امکان افزایش این آمار وجود دارد.

احدی  خاطر نشان کرد: در قالب ستاد تشییع از جان باختگان حادثه منا برنامه ریزی منسجم  و دقیقی برای تحویل و تشییع پیکرهای پاک این عزیزان با همکاری دستگاه های ذی ربط پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تعداد مجروحان و مصدومان حادثه منا ساکن خراسان رضوی حدود هفت نفر هستند و حال مصدومان رو به بهبود است و خوشبختانه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 وی با تشریح وظایف دستگاه های ذی ربط در تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا گفت: مراسم تشییع پیکرهای پاک جان باختگان پس از انجام غسل و کفن از یکی از میدان های منتهی به حرم رضوی به سمت حرم امام رضا (ع) در اواسط هفته جاری برگزار می شود.

واحدی بیان کرد: در مراسم تدارک دیده شده در همین راستا اقامه نماز در حرم رضوی توسط آیت الله علم الهدی انجام و  پس از آن پیکرهای متعلق به شهرستان های استان به شهرهای مربوطه انتقال خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما