شناسهٔ خبر: 8004490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

ورود دادستان کل کشور به موضوع فاجعه منا

معاون دادستان کل کشور از پیگیری دادستان کل کشور به استناد ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری در مورد حادثه تلخ و ناگوار منا خبر داد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
مرتضی بختیاری ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تلخ و ناگوار سرزمین منا گفت: به بازماندگان جان‌باختگان حادثه تلخ و ناگواری که در سرزمین مقدس منا در یکی از باشکوه‌ترین مراسم عبادی سیاسی اسلام به وقوع پیوست تسلیت می‌گوییم و شفای عاجل مجروحان این حادثه را از خداوند متعال خواستاریم.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور افزود: این دومین حادثه تلخی است که در مراسم حج امسال اتفاق افتاده و حقیقتا بی لیاقتی کسانی که عهده دار حرمین شریفین هستند را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری گفت: این حادثه توسط حجت ااسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور پیگیری می‌شود و از مبانی ذیربط مصرا خواهیم خواست که در جهت گرفتن حق و حقوق تضیع شده در این حادثه به صورت ریشه‌ای پیگیری نموده و با دست اندرکارانی که در این قضیه هولناک کوتاهی کرده‌اند برخورد و تعقیب قانونی را انجام دهند.

بختیاری گفت: از ستاد ویژه‌ای که به دستور رئیس جمهور برای بررسی این فاجعه تشکیل شده است پیگیری هرچه سریع‌تر حق و حقوق و تامین امنیت زائران را مطالبه می‌کنیم.

نظر شما