قيمت مسكن مهر افزايش نمييابد
براساس اعلام دو مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازي و شركت عمران شهرهاي جديد، قيمتهاي مسكن مهر پرديس تنها بر اساس دستورالعملهاي شماره يك، دو و سه اعلام شده است و هيچ افزايش قيمتي طبق اين دستورالعملها در كار نيست. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، براي كاهش فشار مالي از دوش متقاضيان مسكن مهر، وزير راه و شهرسازي پيش از اين تاكيد كرده بود كه مبلغي از متقاضيان بابت خدمات زيربنايي و روبنايي دريافت نشود؛ اين در حالي است كه در گذشته بخشي از آوردههاي مردمي براي خدمات زيربنايي هزينه ميشد. با توجه به اينكه كلنگ مسكن مهر پرديس ديرتر از ساير شهرهاي كشور به زمين زده شد، مشكلاتي پيش روي متقاضيان مسكن مهر اين شهر ايجاد شد كه هنوز هم در برخي موارد اين مسائل ازجمله در بحث قيمتها ادامه دارد.
بخش خصوصي ميتواند حوزه مسكن را رونق دهد
يك عضو كميسيون عمران مجلس تاكيد كرد كه بخش خصوصي ميتواند موجب رونق در حوزه مسكن شود. حسين محمدزاده گفت: دولت در رونق بخش مسكن توفيق چنداني نداشته است و نميتواند بيش از اين در اين بخش دخالت كند؛ رونق مسكن ميتواند موجب رشد اشتغال و توسعه فعاليت صنايع مرتبط با آن باشد و نگاه همهجانبهيي را براي خروج از وضع كنوني نياز دارد لذا لازم است ابعاد مختلف رونق مسكن و بهبود كيفيت مصالح و توسعه تكنولوژي ساخت نيز در آن ديده شود. وي در گفتوگو با ايسنا، ضمن تاكيد بر ساماندهي پيشفروش مسكن و پروژههاي بزرگ گفت: در گذشته لايحه پيشفروش مسكن مطرح بود كه دولت آن را پس گرفت و هنوز لايحه جايگزيني ارائه نكرده است و برخوردها نيز با پروژههايي كه سرمايههاي مردم را در معرض خطر قرار دادند به گونهيي نبود كه بازدارندگي ايجاد كند و اين مساله خلأ قانوني در اين بخش را بيشتر نشان ميدهد.
افتتاح 4 ايستگاه خط 3 مترو
مديرعامل شركت مترو از افتتاح چهار ايستگاه بخش شمالي خط 3 توسط قاليباف طي روزهاي آينده خبر داد. هابيل درويش افزود: خط 3 مترو 37 كيلومتر است كه از ايستگاه آزادگان كه در اول جاده ساوه بوده است آغاز و پس از گذشتن از نعمتآباد، عبدلآباد، قلعهمرغي، راهآهن، مولوي، منيريه، اميراكرم، چهارراه وليعصر، ميدان وليعصر، فاطمي، در ايستگاه شهيد قدوسي تغيير جهت داده و نهايتا در ايستگاه ميدان قائم قطار توقف خواهد كرد. به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه ساخت خط سه مترو بسيار سخت بود، گفت: بخش شمالي خط 3 مترو از مناطق قديمي و تاسيسات قديمي و قناتهاي بسياري عبور ميكرد اما خوشبختانه توانستيم با كمترين مشكل، اين قسمت از خط 3مترو را به بهرهبرداري برسانيم.
اخبار
صاحبخبر -