شناسهٔ خبر: 78686622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«وضعیت قرمز» به ایستگاه تولید رسید

ساری- ایرنا- طرح تولید فیلم داستانی وضعیت قرمز با هدف به تصویر کشیدن ایثار و مجاهدت‌های کادر درمان در دوران همه‌گیری کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ شهید سلامت استان مازندران، در شهرستان عباس‌آباد کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراحل تولید فیلم داستانی وضعیت قرمز با هدف پاسداشت رشادت‌های کادر پزشکی در دوران سخت مقابله با ویروس منحوس کرونا و ادای دین به شهدای والامقام سلامت استان، در شهرستان عباس‌آباد آغاز شد.

این اثر فاخر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و حمایت استانداری تولید می‌شود.رضا راعی، کارگردان این فیلم، در گفت‌وگو با خبرنگاران در عباس‌آباد اظهار کرد: این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با هدف ثبت روایتی ماندگار از فداکاری‌های مدافعان سلامت، در ۱۱ شهرستان استان مازندران تصویربرداری خواهد شد و در آن ۱۰۰ بازیگر بومی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی افزود: این اثر با حمایت ویژه استانداری، فرمانداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در حال تولید است و امیدواریم با این کار، گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم.

راعی با بیان اینکه این هجدهمین تجربه کارگردانی‌اش است، تأکید کرد: امیدواریم این اثر ضمن ادای دین به شهدای سلامت، مورد توجه عموم قرار گیرد. همچنین برنامه‌ریزی برای تولید یک اثر تاریخی درباره استان مازندران در دستور کار قرار دارد که به‌زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«وضعیت قرمز» به ایستگاه تولید رسید

در همین راستا، علی خادمی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به انجام مراحل تصویربرداری بخش‌هایی از این فیلم در شبکه بهداشت شهرستان عباس‌آباد، بیمارستان آیت‌الله خامنه‌ای و مرکز خدمات جامع سلامت سلمان‌شهر، گفت: این فیلم به تهیه‌کنندگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با هدف زنده‌نگه داشتن یاد ۱۷ شهید سلامت این دانشگاه ساخته می‌شود.

خادمی با تأکید بر اهمیت استراتژیک این اثر افزود: فرآیند برنامه‌ریزی و تولید این پروژه بیش از یک سال زمان برده است و پیش‌بینی می‌شود مراحل ساخت آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد تا آماده اکران شود. هدف اصلی ما ثبت ایثارگری کادر درمان در روزهای سخت کرونا برای انتقال به نسل‌های آینده است.

همچنین ساسان کابلی، فرماندار شهرستان عباس‌آباد در دیدار با عوامل و بازیگران این فیلم، ضمن تأکید بر ارزش معنوی این طرح، خاطرنشان کرد: تولید چنین اثری، اقدامی ماندگار در مسیر ثبت حماسه کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا است. خرسندیم که عباس‌آباد میزبان بخشی از این پروژه ارزشمند است و امیدواریم این فیلم در تبیین نقش مجاهدانه پزشکان و پرستاران برای نسل جوان تأثیرگذار باشد.