به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با فرا رسیدن نهم محرم، روزی که به نام علمدار دشت کربلا نامگذاری شده است، فضای مصلا جمعه بوشهر یکپارچه سیاهپوش شد و نوای حزنانگیز روضهخوانی و ذکر مصیبت اهلبیت(ع) در فضای شهر طنینانداز شد.
هیئتهای مذهبی و دستههای سینهزنی از نقاط مختلف شهر با حضور در مصلا جمعه، ارادت عمیق خود را به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان و برادر باوفایش ابراز کردند.
در این آیین باشکوه، نماز ظهر و عصر تاسوعا به امامت آیتالله غلامعلی صفاییبوشهری، نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در صفوف به هم پیوسته اقامه شد. حضور پرشور عزاداران در نماز ظهر تاسوعا، نمادی از پیوند «شور حسینی» با «شعور دینی» بود؛ چرا که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا با اقامه نماز اول وقت، اهمیت این فریضه الهی را در سختترین شرایط به بشریت آموختند.
مردم ولایتمدار بوشهر با بهرهگیری از آیینهای سنتی و دیرینه، از جمله مرثیهخوانیهای بومی، یاد و خاطره ایثار و وفاداری یاران امام حسین(ع) را گرامی داشتند. مداحان اهلبیت(ع) در وصف خصایل حضرت ابوالفضل العباس(ع) به مدیحهسرایی پرداختند و عزاداران با سینهزنی در سوگ شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در کنار پیرغلامان حسینی در مراسم عزاداری مصلا جمعه بوشهر، نشان از پویایی و تداوم مکتب عاشورا در میان نسلهای جدید دارد. عزاداران بوشهری در این روز با تجدید بیعت با آرمانهای نهضت حسینی، بر تداوم راه حق و ایستادگی در برابر ظلم و ستم تأکید کردند.
این مراسم که با نظم و شکوه خاصی همراه بود، با دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) و سلامتی و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی به پایان رسید.
انتهای پیام/