شناسهٔ خبر: 78671147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ادعای یک نماینده درباره تصمیمات اخیر قالیباف

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از تداوم تعطیلی صحن علنی مجلس، مدعی شد: محمدباقر قالیباف طی چهار ماه گذشته بدون هیچ مبنای قانونی از برگزاری جلسات علنی جلوگیری کرده است. او همچنین ادعای وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای این تصمیم را «دروغ» خواند و مدعی شد تعطیلی صحن با هدف جلوگیری از مخالفت نمایندگان با روند مذاکرات و پذیرش آتش‌بس صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

ایلنا: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از تداوم تعطیلی صحن علنی مجلس، مدعی شد: محمدباقر قالیباف طی چهار ماه گذشته بدون هیچ مبنای قانونی از برگزاری جلسات علنی جلوگیری کرده است. او همچنین ادعای وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای این تصمیم را «دروغ» خواند و مدعی شد تعطیلی صحن با هدف جلوگیری از مخالفت نمایندگان با روند مذاکرات و پذیرش آتش‌بس صورت گرفته است.

959fb59cZjoxMjUxNjUyLmpwZ3xmdWk6MTIzNjA5MHxsOmZhfHY6MQ

کامران غضنفری درباره این که بحث درباره تعطیلی مجلس میان نمایندگان بالا گرفته است، عده‌ای از نمایندگان معتقدند مجلس تعطیل نیست و در مقابل نمایندگانی معتقدند مجلس تعطیل بوده است، گفت: آن چیزی که درباره تعطیلی مجلس عنوان می‌شود درباره صحن علنی مجلس است، ما بار‌ها گفته‌ایم که چهار ماه است که قالیباف به‌صورت کاملا غیرقانونی صحن علنی مجلس را تعطیل کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان مجلس را تعطیل کرد تا اولاً یک آتش‌بس با آمریکا و اسرائیل را بپذیرد و ثانیاً مذاکرات با آمریکا را شروع کند و هیچ مانعی هم سر راهش نباشد و نمایندگان اعلام مخالفت نکنند تا ایشان بتواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد.

وی مدعی شد: اکنون می‌بینید که مذاکرات را ایشان برخلاف تمام خطوط قرمز رهبری انجام می‌دهد و پیش می‌برد. هرچه رهبری گفته‌اند انجام ندهید، ایشان برعکس آن عمل می‌کند. بله، مجلس را تعطیل کردند تا نمایندگان به این اقدامات خودسرانه ایشان اعتراض نکنند.

برچسب‌ها: