شناسهٔ خبر: 78633903 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تردد شناورها از تنگه هرمز صفر شد

تردد در تنگه هرمز پس از اعلام دیروز قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عصر دیروز قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.»

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که از روز گذشته تاکنون هیچ شناوری اجازه ورود به تنگه هرمز یا خروج از آن را نداشته است.

بررسی داده‌های ناوبری دریایی نیز نشان می‌دهد که از روز گذشته و با اعلام انسداد تنگه هرمز از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء، هیچ ترددی از این آبراه استراتژیک انجام نشده است و بر خلاف ادعای ارتش تروریستی آمریکا تنگه هرمز به اراده ایران مسدود است.

 

.

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: