ملت ایران در چهل روز سخت و حماسهآفرین جنگ رمضان، حماسهای بینظیر از خود به یادگار گذاشت. دشمن با تکیه بر محاسبات غلط خود، گمان میبرد با شهادت رهبر انقلاب و استقرار یک جنگ تمامعیار، میتواند اراده این ملت را درهم بشکند. اما ملت ایران، با حضور پرشور و انسجام مثالزدنی خود، چون سروی استوار ایستاد و همه معادلات دشمن را نقش بر آب کرد. حضور حماسی مردم در میادین و خیابانها، نشان داد که این انقلاب، ریشه در عمق باورهای یک ملت دارد.
امروز، پس از پیروزی در این میدان دشوار و حصول تفاهمنامه با آمریکا برای پایان جنگ و آغاز یک دوره ۶۰ روزه برای مذاکرات نهایی، بیش از هر زمان دیگری به حفظ و تعمیق این اتحاد نیازمندیم. این تفاهمنامه، محصول مقاومت و ایستادگی بود و نباید اجازه دهیم اختلافات سلیقهای و جناحی، این دستاورد بزرگ ملی را به حاشیه ببرد. دشمنان قسمخورده ایران عزیز از صهیونیستها تا رسانههای معاند، با خشم و ناامیدی به این توافق واکنش نشان دادهاند و بهدنبال ایجاد شکاف در صفوف داخلی ما هستند . هوشیاری و همبستگی ملت و نخبگان، تنها راه خنثیسازی این توطئه است.
در شرایط جدید، باید پذیرفت که کارزار مقابله با دشمن، تنها به نبردهای نظامی ختم نمیشود. عرصه دیپلماسی، خود یکی از حساسترین و پیچیدهترین جبهههای مبارزه است. همانگونه که سربازان و فرماندهان دلیرمان در جبهههای جنگ، با نثار جان خود از کیان کشور دفاع کردند، امروز تیم مذاکرهکننده هستهای و سیاسی کشور، در خط مقدمی دیگر، در حال نبرد با دشمنی حیلهگر هستند.
در این برهه حساس، پشتیبانی از تیم مذاکرهکننده و دیپلماتهای عزیز کشور، نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک ضرورت انقلابی و عین دفاع از منافع ملی است. همه باید بدانند که در پشت میز مذاکره نیز، رزمندگانی با پشتوانه علمی و منطقهای قوی در حال احقاق حقوق ملت ایران هستند. هرگونه اتهام و بدبینی نسبت به این عزیزان، نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف کشور نمیکند، بلکه زمینهساز تضعیف موضع ملی در برابر دشمنان است. امروز، حمایت از تیم مذاکرهکننده به همان اندازه مورد نیاز است که پشتیبانی از نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بود.
نکته محوری و اساسی در این میان، تبعیت و عمل به رهنمودهای حکیمانه حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای است که صیانت از وحدت ملی و انسجام را بهعنوان یکی از مصادیق تقوا و عامل اصلی پیروزی بر شیطان بزرگ معرفی فرمودهاند. ایشان همواره بر لزوم پرهیز از اختلافات پوچ سیاسی و تمرکز بر نقاط مشترک تأکید داشتهاند. آنچه امروز بهعنوان یک ضرورت تاریخی بر آن تأکید میکنیم، چیزی جز عمل به این رهنمودهای راهگشا نیست.
اتحاد و همبستگی در سطوح مختلف حاکمیتی، از قوای سهگانه گرفته تا نهادهای نظامی و امنیتی، و نیز همگرایی با آحاد مردم، مصداق بارز عمل به این فرامین است. اگر اختلافات را کنار بگذاریم و حول محور منافع ملی و تحت زعامت رهبری فرزانه، متحد شویم، نه تنها بر مشکلات فعلی فائق خواهیم آمد، بلکه دشمن را نیز در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهیم کرد.
ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم. گذر از این پیچ دشوار و تبدیل تفاهمنامه اخیر به یک توافق پایدار و عزتمندانه، مرهون یکپارچگی و حمایت همگانی است. تجربه چهل روز جنگ اخیر، بهخوبی نشان داد که هرگاه ملت و دولت در کنار هم و با اتکا به تدابیر رهبری، در مقابل دشمن ایستادهاند، پیروزی از آنِ ایران اسلامی بوده است.
امروز باید با تکیه بر این درس تاریخی، از تیم مذاکرهکننده خود قاطعانه حمایت کنیم و با پرهیز از هرگونه اختلافافکنی، پشت سر رهبری معظم انقلاب، برای ساختن آیندهای روشن و آباد برای کشور عزیزمان همدل و همصدا شویم. رمز موفقیت ما در این برهه، همان کلید همیشگی انقلاب است: وحدت، انسجام، و اطاعت از رهبری.
امروز، پس از پیروزی در این میدان دشوار و حصول تفاهمنامه با آمریکا برای پایان جنگ و آغاز یک دوره ۶۰ روزه برای مذاکرات نهایی، بیش از هر زمان دیگری به حفظ و تعمیق این اتحاد نیازمندیم. این تفاهمنامه، محصول مقاومت و ایستادگی بود و نباید اجازه دهیم اختلافات سلیقهای و جناحی، این دستاورد بزرگ ملی را به حاشیه ببرد. دشمنان قسمخورده ایران عزیز از صهیونیستها تا رسانههای معاند، با خشم و ناامیدی به این توافق واکنش نشان دادهاند و بهدنبال ایجاد شکاف در صفوف داخلی ما هستند . هوشیاری و همبستگی ملت و نخبگان، تنها راه خنثیسازی این توطئه است.
در شرایط جدید، باید پذیرفت که کارزار مقابله با دشمن، تنها به نبردهای نظامی ختم نمیشود. عرصه دیپلماسی، خود یکی از حساسترین و پیچیدهترین جبهههای مبارزه است. همانگونه که سربازان و فرماندهان دلیرمان در جبهههای جنگ، با نثار جان خود از کیان کشور دفاع کردند، امروز تیم مذاکرهکننده هستهای و سیاسی کشور، در خط مقدمی دیگر، در حال نبرد با دشمنی حیلهگر هستند.
در این برهه حساس، پشتیبانی از تیم مذاکرهکننده و دیپلماتهای عزیز کشور، نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک ضرورت انقلابی و عین دفاع از منافع ملی است. همه باید بدانند که در پشت میز مذاکره نیز، رزمندگانی با پشتوانه علمی و منطقهای قوی در حال احقاق حقوق ملت ایران هستند. هرگونه اتهام و بدبینی نسبت به این عزیزان، نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف کشور نمیکند، بلکه زمینهساز تضعیف موضع ملی در برابر دشمنان است. امروز، حمایت از تیم مذاکرهکننده به همان اندازه مورد نیاز است که پشتیبانی از نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بود.
نکته محوری و اساسی در این میان، تبعیت و عمل به رهنمودهای حکیمانه حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای است که صیانت از وحدت ملی و انسجام را بهعنوان یکی از مصادیق تقوا و عامل اصلی پیروزی بر شیطان بزرگ معرفی فرمودهاند. ایشان همواره بر لزوم پرهیز از اختلافات پوچ سیاسی و تمرکز بر نقاط مشترک تأکید داشتهاند. آنچه امروز بهعنوان یک ضرورت تاریخی بر آن تأکید میکنیم، چیزی جز عمل به این رهنمودهای راهگشا نیست.
اتحاد و همبستگی در سطوح مختلف حاکمیتی، از قوای سهگانه گرفته تا نهادهای نظامی و امنیتی، و نیز همگرایی با آحاد مردم، مصداق بارز عمل به این فرامین است. اگر اختلافات را کنار بگذاریم و حول محور منافع ملی و تحت زعامت رهبری فرزانه، متحد شویم، نه تنها بر مشکلات فعلی فائق خواهیم آمد، بلکه دشمن را نیز در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهیم کرد.
ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم. گذر از این پیچ دشوار و تبدیل تفاهمنامه اخیر به یک توافق پایدار و عزتمندانه، مرهون یکپارچگی و حمایت همگانی است. تجربه چهل روز جنگ اخیر، بهخوبی نشان داد که هرگاه ملت و دولت در کنار هم و با اتکا به تدابیر رهبری، در مقابل دشمن ایستادهاند، پیروزی از آنِ ایران اسلامی بوده است.
امروز باید با تکیه بر این درس تاریخی، از تیم مذاکرهکننده خود قاطعانه حمایت کنیم و با پرهیز از هرگونه اختلافافکنی، پشت سر رهبری معظم انقلاب، برای ساختن آیندهای روشن و آباد برای کشور عزیزمان همدل و همصدا شویم. رمز موفقیت ما در این برهه، همان کلید همیشگی انقلاب است: وحدت، انسجام، و اطاعت از رهبری.