شناسهٔ خبر: 78629549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ورود هیئت ایران به سوئیس

هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران وارد سوئیس شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

هیئت ایرانی یکشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل در یادداشت تفاهم اسلام‌آباد وارد سوئیس شد؛ هیئت ایرانی قرار است در گفت‌و‌گو‌های پیش رو، نحوه اجرای تعهدات مندرج در تفاهم ایران و آمریکا را پیگیری کند.

ورود هیئت ایران به سوئیس

اسماعیل بقایی، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده، روز گذشته، گفت: هیئت ایرانی برای پیگیری و مطالبه اجرای تعهدات طرف مقابل به سوئیس سفر خواهد کرد؛ یادداشت تفاهم به‌صورت دیجیتالی و توسط ۲ رئیس‌جمهور امضا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: سفر سوئیس در جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل انجام می‌شود؛ مذاکرات برای توافق نهایی زمانی شروع می‌شود که اجرای تعهدات شروع شود، اما متاسفانه شاهد اجرای تعهدات طرف مقابل نیستیم؛ باتوجه به تجربه از بدعهدی طرف مقابل باید بصورت جدی مطالبه تعهدات طرف مقابل را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طرف مقابل در اجرای بند یک یادداشت تفاهم (موضوع لبنان) به وظایفش عمل نکرده است؛ طرف مقابل باید هر چه سریع‌تر تدابیر لازم را اتخاذ کند؛ یادداشت تفاهم یک بسته است و اگر جزئی از تعهدات انجام نشود کلیات تفاهم دچار مشکل می‌شود به‌ویژه وقتی در نظر بگیریم که بند یک تفاهم مهم‌ترین بخش از آن هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ما این تعهد را امضا نکردیم که اجرا نشود؛ این تعهد بعد از چندین هفته مذاکرات بسیار فشرده با تلاش با حسن نیت ایران و مهم‌تر از همه به پشتوانه قدرت و انسجام ملی به نتیجه رسید؛ قاعدتا برای اجرایش از هر تلاشی که لازم باشد فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام/