شناسهٔ خبر: 78626870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رفتن تیم مذاکراتی به سوئیس اشتباه بود

کیان عبداللهی گفت: با توجه به نقض تفاهم‌نامه از سوی طرف مقابل، تعلیق مذاکرات، پیش پا افتاده‌ترین کار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیان عبداللهی سردبیر خبرگزاری تسنیم در «فرهیختگان‌گپ»: ما در این مدت 60 روزه با معادله زمان مواجه هستیم و اگر زمان را از دست بدهیم شاید اقداماتی (مثل بمباران اسرائیل در زمانی دیگر) کارکرد خودش را نداشته باشد. طرف مقابل قصد دارد یک فشاری را از روی خودش بردارد لذا مهم‌ترین ابزار ما [در تحقق شروط تفاهم‌نامه] تنگه هرمز و نه حتی تعلیق مذاکرات است. از این زاویه و با توجه به نقض تفاهم‌نامه از سوی طرف مقابل، تعلیق مذاکرات، پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین کاری بود که باید صورت می‌گرفت.

احسان صالحی تحلیل‌گر سیاسی در «فرهیختگان‌گپ»: بر اساس بند 13 تفاهم‌نامه که تأکید دارد منوط به شروع اجرای بندهای 1، 4، 5، 10 و 11 و تداوم اجرای این اقدامات، ایران و آمریکا مذاکرات توافق نهایی را آغاز خواهند کرد، رفتن تیم مذاکراتی به سوئیس اشتباه بود.

.

انتهای پیام/؛