شناسهٔ خبر: 78626635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

ایران دوباره نفت خارک را بارگیری کرد

بلومبرگ نوشت: ایران پس از حدود ۶ هفته توقف، بارگیری نفت خام از پایانه صادراتی جزیره خارک را بلافاصله پس از برداشته شدن محاصره دریایی آمریکا از سر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، نشریه بلومبرگ نوشت:

ایران پس از حدود ۶ هفته توقف، بارگیری نفت خام از پایانه صادراتی جزیره خارک را بلافاصله پس از برداشته شدن محاصره دریایی آمریکا از سر گرفته و در حال حاضر سه سوپرتانکر (هر کدام با ظرفیت حدود ۲ میلیون بشکه) در این جزیره پهلو گرفته‌اند.

صادرات نفت ایران قبل از محاصره آمریکا روزانه حدود ۲.۱ میلیون بشکه بود و در دوره محاصره با کاهش ۹۰ درصدی به ۲۶۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد.