شناسهٔ خبر: 78606331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ: می خواستم مدال افتخار کنگره را به خودم بدهم

تهران - ایرنا - رئیس جمهور آمریکا در حالیکه به کهنه سربازان آمریکایی مدال افتخار اعطا می کرد، گفت: می خواستم مدال افتخار کنگره را به خودم بدهم اما به من اطلاع داده شد که نمی‌توانم این کار را انجام دهم و نتوانستم چیزی پیدا کنم که واقعاً شایسته آن باشم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه فاکس ۵۵، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ابتدای مراسم اعطای مدال گفت: تعداد کمی از افراد بالاترین نشان نظامی ما، یعنی مدال افتخار کنگره را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: می‌خواستم خودم این نشان را به خودم بدهم، اما به من اطلاع دادند که نمی‌توانم این کار را انجام دهم و چیزی پیدا نکردم که واقعاً شایسته‌ آن باشم.

ترامپ بالاترین نشان نظامی آمریکا را به جیمز کاپرز جونیور سرگرد بازنشسته نیروی دریایی و نیکلاس داکری سرگرد بازنشسته ارتش اهدا کرد.

جان دبلیو. ریپلی سرهنگ نیروی دریایی این نشان را پس از مرگش به خاطر «فراتر از وظیفه» دریافت کرد.

مدال افتخار کنگره آمریکا به نظامیانی اعطا می‌شود که با شجاعت و جسارت خود را در میدان نبرد متمایز می کنند.

ترامپ ادعا کرد: با نزدیک شدن به ۲۵۰مین سالگرد تأسیس کشورمان، باید به یاد داشته باشیم که ما مدیون قهرمانانی هستیم که با میل و رغبت به تاریک‌ترین و خطرناک‌ترین مکان های زمین رفتند تا شر را شکست دهند تا ما بتوانیم آزاد زندگی کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا تاکنون چندین با خود را سزاوار دریافت مدالهای مختلف از جمله جایزه صلح نوبل دانسته که به آنها دست نیافته است.