به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، همزمان با اعلام توافق میان ایران و آمریکا برای پایان دادن به جنگ در تمامی جبههها از جمله لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مناطق جنوبی لبنان ادامه داده و چندین شهرک و روستا را هدف حملات توپخانهای و هوایی قرار داده است.
منابع میدانی گزارش دادند که مناطق النبطیه الفوقا و کفرتبنیت در جنوب لبنان هدف چندین گلوله توپخانهای ارتش اسرائیل قرار گرفتهاند. در پی این حملات، ارتش لبنان برای حفظ امنیت شهروندان، مسیرهای منتهی به شهرکهای النبطیه الفوقا و کفرتبنیت و همچنین جاده ارتباطی کفررمان به دشت المیدنه تا منطقه مرجعیون را مسدود کرد.
در همین حال، برخی مسئولان اسرائیلی مدعی شدند که تلآویو بر اساس تفاهمات موجود ملزم به خروج از جنوب لبنان نیست، هرچند اذعان کردند که هنوز حدود و جزئیات کامل آنچه در چارچوب توافق جدید مجاز یا ممنوع است، بهطور کامل روشن نشده است.
بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی همچنان در برخی مناطق جنوب لبنان از جمله شهرکهای کفرتبنیت، زوطر شرقی، زوطر غربی و یحمر الشقیف در شهرستان النبطیه حضور دارند.
از سوی دیگر، ارتش اسرائیل یک دستگاه نفربر زرهی از نوع M113 را که به مواد منفجره مجهز شده بود، در محور حاریص ـ تبنین منفجر کرد. این خودرو پیش از انفجار بهصورت کنترل از راه دور به سمت منطقه مورد نظر هدایت شده بود.
تداوم حملات اسرائیل در حالی صورت میگیرد که توافق اخیر میان تهران و واشنگتن امیدها برای کاهش تنش و توقف درگیریها در منطقه را افزایش داده بود، اما تحولات میدانی جنوب لبنان نشان میدهد وضعیت همچنان شکننده و ناپایدار است.
انتهای پیام/
∎
منابع میدانی گزارش دادند که مناطق النبطیه الفوقا و کفرتبنیت در جنوب لبنان هدف چندین گلوله توپخانهای ارتش اسرائیل قرار گرفتهاند. در پی این حملات، ارتش لبنان برای حفظ امنیت شهروندان، مسیرهای منتهی به شهرکهای النبطیه الفوقا و کفرتبنیت و همچنین جاده ارتباطی کفررمان به دشت المیدنه تا منطقه مرجعیون را مسدود کرد.
در همین حال، برخی مسئولان اسرائیلی مدعی شدند که تلآویو بر اساس تفاهمات موجود ملزم به خروج از جنوب لبنان نیست، هرچند اذعان کردند که هنوز حدود و جزئیات کامل آنچه در چارچوب توافق جدید مجاز یا ممنوع است، بهطور کامل روشن نشده است.
بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی همچنان در برخی مناطق جنوب لبنان از جمله شهرکهای کفرتبنیت، زوطر شرقی، زوطر غربی و یحمر الشقیف در شهرستان النبطیه حضور دارند.
از سوی دیگر، ارتش اسرائیل یک دستگاه نفربر زرهی از نوع M113 را که به مواد منفجره مجهز شده بود، در محور حاریص ـ تبنین منفجر کرد. این خودرو پیش از انفجار بهصورت کنترل از راه دور به سمت منطقه مورد نظر هدایت شده بود.
تداوم حملات اسرائیل در حالی صورت میگیرد که توافق اخیر میان تهران و واشنگتن امیدها برای کاهش تنش و توقف درگیریها در منطقه را افزایش داده بود، اما تحولات میدانی جنوب لبنان نشان میدهد وضعیت همچنان شکننده و ناپایدار است.
انتهای پیام/