شناسهٔ خبر: 78524364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه مسجد جامع قبای بهاران سنندج:

اخلاص در انفاق؛ شرط قبولی اعمال نیک

ماموستا سیداحسن حسینی با استناد به آیات قرآن کریم تأکید کرد: کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند و از منت، آزار، ریا و خودنمایی پرهیز می‌نمایند، پاداش خود را تنها از پروردگار دریافت خواهند کرد؛ چراکه آنچه نزد خداست باقی و آنچه نزد بندگان است فانی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه مسجد جامع قبای بهاران سنندج، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، به تبیین جایگاه اخلاص در اعمال نیک و انفاق فی‌سبیل‌الله پرداخت و آن را از مهم‌ترین شروط قبولی طاعات و عبادات برشمرد.

خطیب جمعه سنندج با تأکید بر اینکه خداوند متعال بندگان مخلصی را که در راه او انفاق می‌کنند و از هرگونه ریا، تکبر، منت‌گذاری و بازگو کردن اعمال خیر خود پرهیز دارند، مشمول لطف و رحمت واسعه خویش قرار می‌دهد، اظهار داشت: کمک به فقرا، مساکین، مساجد، حجره‌های دینی و مراکز مذهبی هرگز نباید با چشمداشت مادی یا معنوی از سوی مردم همراه باشد، بلکه تنها انگیزه باید جلب رضای پروردگار باشد.

وی با استناد به آموزه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: آنچه در نزد شما از مال و منال دنیوی است، بی‌گمان فانی و نابودشدنی است، اما آنچه نزد خداوند از پاداش و ذخیره آخرت است، پایدار و جاودان خواهد ماند. ماموستا حسینی تصریح کرد: خداوند به بندگان مخلص خود برکت و خیر عطا می‌کند و درهای رزق و روزی را به روی آنان می‌گشاید.

امام جمعه مسجد قبای بهاران سنندج در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اعمال عبادی همچون حج، صدقه، انفاق و سایر طاعات زمانی ارزش حقیقی می‌یابند که از آفات ریا، تجمل‌گرایی، خودنمایی و برگزاری مراسم پرهزینه و تشریفاتی به دور باشند، افزود: مسلمان راستین کسی است که بدون منت و چشمداشت ببخشد و هیچ توقعی از دیگران نداشته باشد. چنین بندگانی هستند که پاداش کامل خود را در پیشگاه الهی دریافت خواهند کرد و خداوند نیز آنان را از برکت و آرامش بی‌کران بهره‌مند می‌سازد.

انتهای پیام/