اختلال در سرورهای امارات بازی Rainbow Six Siege باعث شده بسیاری از بازیکنان خاورمیانه در روزهای اخیر با افزایش شدید پینگ و مشکلات اتصال مواجه شوند. بر اساس گزارشها در شبکه اجتماعی ردیت، برخی کاربران معتقدند این اختلال به آسیب دیدن زیرساختهای دیتاسنتری در جریان جنگ ایران و آمریکا-اسرائیل و حملات پهپادی مرتبط با آن بازمیگردد.
انتقال اجباری بازیکنان به سرورهای اروپا
ماجرا زمانی مورد توجه بازیکنان قرار گرفت که کاربری اعلام کرد بازی بهجای اتصال به سرورهای خاورمیانه، او را بهطور خودکار به سرورهای اروپا منتقل میکند. این اتفاق باعث افزایش پینگ به حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیثانیه شده و تجربه بازی را برای بسیاری از کاربران منطقه مختل کرده است.
در ادامه این بحث، کاربر «SamHep0803» با استناد به اطلاعات منتشرشده در صفحه وضعیت سرویسهای آمازون مدعی شد بخشی از دیتاسنترهای منطقه خاورمیانه برای مدتی از دسترس خارج شدهاند. همچنین کاربر دیگری ادعا کرد بخشی از زیرساختهای مرتبط با این مراکز داده در جریان حملات پهپادی و درگیریهای نظامی اخیر آسیب دیدهاند.
این ادعاها در حالی مطرح میشود که در هفتههای گذشته جنگ در خاورمیانه بر زیرساختهای ارتباطی و فناوری برخی کشورهای منطقه نیز تأثیر گذاشته و نگرانیهایی درباره پایداری خدمات آنلاین ایجاد کرده است.
با وجود گزارشهای کاربران، تاکنون شرکت یوبیسافت توضیح رسمی درباره علت دقیق اختلال سرورهای امارات و ارتباط آن با جنگ ایران و آمریکا-اسرائیل منتشر نکرده است.
∎