سومین سال حضور یاسین سلمانی در اردوی پرسپولیس کابوسوارتر از 2 فصل ابتدایی بود. این در حالی است که اگر آن مصدومیتِ تلخ در هفتههای ابتدایی لیگ بیستوسوم مقابل گلگهر در دقیقه 9، پس از آن نمایش امیدوارکننده مقابل الدحیل در قطر، برای او رخ نمیداد، شاید سرنوشت به شکل دیگری برای بازیکنی که سرآمد تمام بازیکنانِ همنسل خود بود، رقم میخورد.
به هر ترتیب لیگ بیستوسوم با مصدومیت رباط صلیبی برای یاسین سلمانی با انجام 5 بازی و یک گل در همان چند هفته ابتدایی، به اتمام رسید ولی در لیگ بیستوچهارم هم سلمانی نتوانست همان بازیکنی باشد که از او انتظار میرفت. او البته هم در دوران خوان کارلوس گاریدو و هم در دوران اسماعیل کارتال، فرصتهای مناسبی به دست آورد اما انگار ذهن و روحش به چیزهای دیگر مشغول بود و نتوانست ذرهای به نمایشهایی که قبلا ارائه داده بود، نزدیک شود.
یک فرصت تازه به سلمانی در تابستان
در پایان لیگ بیستوچهارم قرارداد 2 ساله یاسین سلمانی با باشگاه پرسپولیس به اتمام رسید. در این مقطع رضا درویش به شدت با ادامه ناکامیهای تیم تحت فشار قرار داشت و درباره یاسین سلمانی و سرنوشت او هم ابهامات زیادی وجود داشت. در این میان چند باشگاه برای جذب یاسین سلمانی پیشقدم شدند و حتی زمزمههایی درباره بازگشت او به سپاهان هم وجود داشت اما خودِ این بازیکن تمایل به ماندن در پرسپولیس داشت و با توجه به سنوسال مناسبی که داشت، رضا درویش و دستیارانش هم تصمیم گرفتند او را حفظ کنند و یک فرصت دیگر به او بدهند. قرار بود سلمانی به صورت قرضی در تیم دیگری بازی کند اما به هر ترتیب در اردوی سرخپوشان ماندنی شد تا روزهای دشوارتر و پیچیدهتری را تجربه کند که تصورش را هم نمیکرد.
سکونشینی، تمرد و سپس بلاتکلیفی!
نیمه اول مسابقات لیگ بیستوپنجم برای یاسین سلمانی فقط با حضور در 3 مسابقه به عنوان یار جانشین و در مجموع 13 دقیقه بازی به پایان رسید. وحید هاشمیان به توانمندیهای این بازیکن اعتنای خاصی نداشت و وقتی کریم باقری وارد شد و به سلمانی فرصت داد، هواداران به عدم آمادگی هافبک جوان خود پی بردند. در ادامه اتفاقات تلخی طی چند ماه برای سلمانی با حضور اوسمار و با وجود تلاش این مربی برزیلی برای احیای او رخ افتاد. یاسین سلمانی در این شرایط، ابتدا از رفتن به اردوی قطر همراه با پرسپولیسیها امتناع کرد و به جای آن در تمرینات مس رفسنجان شرکت کرد.
این در حالی بود که پیشتر مدیران باشگاه اجازه جدایی او را صادر نکرده بودند و به همین دلیل وقتی او به صورت خودجوش و خودسر در تمرینات مس رفسنجان حاضر و مصدوم شد، مدیران باشگاه پرسپولیس به شدت از رفتار او شاکی شدند و از باشگاه رفسنجانی شکایت کردند. پیمان حدادی در زمستان سال گذشته تاکید کرده بود دیگر یاسین سلمانی در تیم فوتبال پرسپولیس جایی نخواهد داشت اما حالا به نظر میرسد جنگی که اتفاق افتاد، شانس دیگری برای این بازیکن مهیا کرده است.
فراز و فرود در سریعترین زمانِ ممکن!
سلمانی در سن و سال بسیار مناسبی با پیراهن سپاهان درخشید. او پیش از آغاز لیگ نوزدهم توسط امیر قلعهنویی به تیم بزرگسالان سپاهان راه یافته بود اما پس از استعفای این مربی بود که در نیمه دوم لیگ بیستم زیر نظر محرم نویدکیا درخشید و به پدیده بیچونوچرای لیگ برتر و همینطور کاپیتان تیم امید بدل شد. او در همین دوره توسط دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم بزرگسالان هم دعوت شد تا خیلی زود مسیر رسیدن به اوج را تجربه کرده باشد. با این حال لیگ بیستویکم برای یاسین سلمانی با فشردگی خاصی دنبال شد و او در همان هفتههای ابتدایی با مصدومیتی در هفته یازدهم مواجه شد که باعث شد تا پایان فصل در حاشیه قرار بگیرد. در همین برهه سپاهان هم در دومین سال حضور محرم نویدکیا با بحران جدی مواجه شده بود. با حضور مورایس شرایط سپاهان تغییر کرد و آنها تا هفته پایانی برای قهرمانی جنگیدند اما عدم پاسخ مثبت یاسین سلمانی به محمدرضا ساکت، مدیرعامل وقت باشگاه، سبب شد تا او در هفتههای پایانی به طور کلی از تفکرات سرمربی پرتغالی وقت طلاییپوشان خارج شود.
«برگرد و دوباره ستاره شو!»
یاسین سلمانی خیلی زود فراز و فرود فوتبال را تجربه کرده است. او حالا با مدیران باشگاه پرسپولیس صحبت کرده و با عذرخواهی به تمرینات سرخپوشان بازگشته است. حرفهای این بازیکن که حالا پس از 4 سال دوری از دوران اوج، تازه در آستانه 25 سالگی قرار دارد، نشان میدهد اگر با خودش حسننیت داشته باشد و تمرکزش را بار دیگر به فوتبال، و نه مسائل حاشیهای دیگر بیرون از مستطیل سبز، معطوف کند، پتانسیل تبدیل شدن به همان بازیکنی را دارد که هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال در ایران از او انتظار دارند.
چه کسی میداند، شاید یاسین سلمانی واقعا متحول شده و در جام ملتهای آسیا 2026 و جام جهانی 2030، یکی از کلیدیترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باشد. جنگی که اتفاق افتاد، سروش رفیعی را از پرسپولیس دور کرده و این بهترین فرصت برای یاسین سلمانی است تا از جای خالی بازیکن مورد علاقه اوسمار ویرا نهایت استفاده را ببرد. در واقع گوی و میدان برای بازگشت سلمانی به دوران اوج مهیاست و حالا باید دید او از آخرین فرصت خود در پرسپولیس چطور استفاده خواهد کرد.
∎
به هر ترتیب لیگ بیستوسوم با مصدومیت رباط صلیبی برای یاسین سلمانی با انجام 5 بازی و یک گل در همان چند هفته ابتدایی، به اتمام رسید ولی در لیگ بیستوچهارم هم سلمانی نتوانست همان بازیکنی باشد که از او انتظار میرفت. او البته هم در دوران خوان کارلوس گاریدو و هم در دوران اسماعیل کارتال، فرصتهای مناسبی به دست آورد اما انگار ذهن و روحش به چیزهای دیگر مشغول بود و نتوانست ذرهای به نمایشهایی که قبلا ارائه داده بود، نزدیک شود.
یک فرصت تازه به سلمانی در تابستان
در پایان لیگ بیستوچهارم قرارداد 2 ساله یاسین سلمانی با باشگاه پرسپولیس به اتمام رسید. در این مقطع رضا درویش به شدت با ادامه ناکامیهای تیم تحت فشار قرار داشت و درباره یاسین سلمانی و سرنوشت او هم ابهامات زیادی وجود داشت. در این میان چند باشگاه برای جذب یاسین سلمانی پیشقدم شدند و حتی زمزمههایی درباره بازگشت او به سپاهان هم وجود داشت اما خودِ این بازیکن تمایل به ماندن در پرسپولیس داشت و با توجه به سنوسال مناسبی که داشت، رضا درویش و دستیارانش هم تصمیم گرفتند او را حفظ کنند و یک فرصت دیگر به او بدهند. قرار بود سلمانی به صورت قرضی در تیم دیگری بازی کند اما به هر ترتیب در اردوی سرخپوشان ماندنی شد تا روزهای دشوارتر و پیچیدهتری را تجربه کند که تصورش را هم نمیکرد.
سکونشینی، تمرد و سپس بلاتکلیفی!
نیمه اول مسابقات لیگ بیستوپنجم برای یاسین سلمانی فقط با حضور در 3 مسابقه به عنوان یار جانشین و در مجموع 13 دقیقه بازی به پایان رسید. وحید هاشمیان به توانمندیهای این بازیکن اعتنای خاصی نداشت و وقتی کریم باقری وارد شد و به سلمانی فرصت داد، هواداران به عدم آمادگی هافبک جوان خود پی بردند. در ادامه اتفاقات تلخی طی چند ماه برای سلمانی با حضور اوسمار و با وجود تلاش این مربی برزیلی برای احیای او رخ افتاد. یاسین سلمانی در این شرایط، ابتدا از رفتن به اردوی قطر همراه با پرسپولیسیها امتناع کرد و به جای آن در تمرینات مس رفسنجان شرکت کرد.
این در حالی بود که پیشتر مدیران باشگاه اجازه جدایی او را صادر نکرده بودند و به همین دلیل وقتی او به صورت خودجوش و خودسر در تمرینات مس رفسنجان حاضر و مصدوم شد، مدیران باشگاه پرسپولیس به شدت از رفتار او شاکی شدند و از باشگاه رفسنجانی شکایت کردند. پیمان حدادی در زمستان سال گذشته تاکید کرده بود دیگر یاسین سلمانی در تیم فوتبال پرسپولیس جایی نخواهد داشت اما حالا به نظر میرسد جنگی که اتفاق افتاد، شانس دیگری برای این بازیکن مهیا کرده است.
فراز و فرود در سریعترین زمانِ ممکن!
سلمانی در سن و سال بسیار مناسبی با پیراهن سپاهان درخشید. او پیش از آغاز لیگ نوزدهم توسط امیر قلعهنویی به تیم بزرگسالان سپاهان راه یافته بود اما پس از استعفای این مربی بود که در نیمه دوم لیگ بیستم زیر نظر محرم نویدکیا درخشید و به پدیده بیچونوچرای لیگ برتر و همینطور کاپیتان تیم امید بدل شد. او در همین دوره توسط دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم بزرگسالان هم دعوت شد تا خیلی زود مسیر رسیدن به اوج را تجربه کرده باشد. با این حال لیگ بیستویکم برای یاسین سلمانی با فشردگی خاصی دنبال شد و او در همان هفتههای ابتدایی با مصدومیتی در هفته یازدهم مواجه شد که باعث شد تا پایان فصل در حاشیه قرار بگیرد. در همین برهه سپاهان هم در دومین سال حضور محرم نویدکیا با بحران جدی مواجه شده بود. با حضور مورایس شرایط سپاهان تغییر کرد و آنها تا هفته پایانی برای قهرمانی جنگیدند اما عدم پاسخ مثبت یاسین سلمانی به محمدرضا ساکت، مدیرعامل وقت باشگاه، سبب شد تا او در هفتههای پایانی به طور کلی از تفکرات سرمربی پرتغالی وقت طلاییپوشان خارج شود.
«برگرد و دوباره ستاره شو!»
یاسین سلمانی خیلی زود فراز و فرود فوتبال را تجربه کرده است. او حالا با مدیران باشگاه پرسپولیس صحبت کرده و با عذرخواهی به تمرینات سرخپوشان بازگشته است. حرفهای این بازیکن که حالا پس از 4 سال دوری از دوران اوج، تازه در آستانه 25 سالگی قرار دارد، نشان میدهد اگر با خودش حسننیت داشته باشد و تمرکزش را بار دیگر به فوتبال، و نه مسائل حاشیهای دیگر بیرون از مستطیل سبز، معطوف کند، پتانسیل تبدیل شدن به همان بازیکنی را دارد که هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال در ایران از او انتظار دارند.
چه کسی میداند، شاید یاسین سلمانی واقعا متحول شده و در جام ملتهای آسیا 2026 و جام جهانی 2030، یکی از کلیدیترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باشد. جنگی که اتفاق افتاد، سروش رفیعی را از پرسپولیس دور کرده و این بهترین فرصت برای یاسین سلمانی است تا از جای خالی بازیکن مورد علاقه اوسمار ویرا نهایت استفاده را ببرد. در واقع گوی و میدان برای بازگشت سلمانی به دوران اوج مهیاست و حالا باید دید او از آخرین فرصت خود در پرسپولیس چطور استفاده خواهد کرد.