به گزارش ایرنا، جهانبخش حیدری روز سهشنبه در نشست مشترک با مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت عمومی، اظهار کرد: سلامت مردم از مهمترین اولویتهای مدیریت شهرستان است و همه دستگاههای اجرایی باید با همکاری و همافزایی، در مسیر ارتقای شاخصهای سلامت جامعه گام بردارند.
وی با تأکید بر نقش دامپزشکی در تأمین سلامت مواد غذایی و پیشگیری از بیماریها افزود: نظارت مستمر و دقیق بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآوردههای خام دامی، تضمینکننده سلامت مصرفکنندگان و افزایش اعتماد عمومی به محصولات عرضهشده است.
فرماندار هرسین همچنین از اقدامات اداره دامپزشکی شهرستان در حوزه واکسیناسیون دام، کنترل بیماریهای واگیر و نظارتهای بهداشتی قدردانی کرد و گفت: خدمات تخصصی دامپزشکی و پوشش بهداشتی جمعیت دامی، نقش مؤثری در حفظ سرمایههای دامی و صیانت از سلامت عمومی دارد.
در ادامه این نشست، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارشی از اقدامات انجامشده در شهرستان هرسین ارائه کرد و از اجرای برنامههای گسترده واکسیناسیون دام، کنترل بیماریهای مشترک و واگیر، مقابله با کشتار غیرمجاز و تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآوردههای خام دامی خبر داد.
رامین سمیعیان بر ضرورت تداوم همکاری میان دستگاههای اجرایی، قضایی و دامپزشکی برای ارتقای شاخصهای بهداشت عمومی و امنیت غذایی تأکید کرد و خواستار تقویت هماهنگیها در اجرای برنامههای سلامتمحور شد.
دادستان هرسین نیز در این نشست با تأکید بر لزوم توسعه زیرساختهای دامپزشکی، افزایش آموزشهای عمومی و تشدید نظارتهای بهداشتی، حمایت دستگاه قضایی از برنامههای مرتبط با سلامت و امنیت غذایی را اعلام کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با گسترش فرهنگسازی و اطلاعرسانی درباره مخاطرات بهداشتی، مشارکت و همراهی شهروندان با دستگاههای متولی سلامت، از جمله دامپزشکی، بیش از پیش افزایش یابد.
شهرستان هرسین با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.