شناسهٔ خبر: 78381609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران، از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، از تردد‌های غیرضروری و حضور در مناطق پرخطر خودداری کنند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

به گزارش شهر، پدرام قودجانی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: بر اساس هشدار شماره ۸ اداره کل هواشناسی استان تهران، از روز دوشنبه ۱۱ خرداد تا سه‌شنبه ۱۲ خرداد، افزایش چشمگیر سرعت وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: طبق این هشدار، در نیمه جنوبی، غربی و مناطق مرکزی استان و همچنین در ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در برخی ساعات احتمال وقوع توفان وجود دارد. همچنین انتقال گرد و خاک، کاهش شعاع دید افقی و افت کیفیت هوا از دیگر پیامد‌های این سامانه جوی خواهد بود.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد، اظهار کرد: داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، تجهیزات مستقر در پشت‌بام‌ها و سایر سازه‌های سبک در معرض آسیب ناشی از وزش باد شدید قرار دارند و لازم است نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

قودجانی ادامه داد: با توجه به احتمال گسترش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی تهران، گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی باید از حضور غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست از توقف خودرو در مجاورت درختان فرسوده، تیر‌های برق، تابلو‌های تبلیغاتی و سازه‌های ناپایدار پرهیز کنند و گفت: کوهنوردان و طبیعت‌گردان نیز با توجه به شرایط ناپایدار جوی، از حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی و عملیاتی شهر تهران در آمادگی کامل قرار دارند و وضعیت جوی استان به‌صورت مستمر رصد می‌شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه، اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

انتهای پیام/