به گزارش گروه علمی ایرنا، اخبار دانشگاهها و موسسههای آموزش عالی در بسته خبری روز دوشنبه چهارم خردادماه ارائه میشود.
معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران با صدور اطلاعیه ای در خصوص نحوه ادامه فعالیتهای آموزشی تا پایان نیمسال جاری اعلام کرد: پیرو بخشنامه معاون آموزشی وزارت عتف مبنی بر امکان برگزاری ادامه کلاسهای درسی مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری، نحوه ادامه فعالیتهای آموزشی در نیمسال دوم ۱۴۰۵-۱۴۰۴ به شرح ذیل خواهد بود:
۱- تمامی کلاسهای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) از روز شنبه مورخ ۹ خرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
محل برگزاری کلاس دانشکدههایی که در حملات ددمنشانه آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب دیدهاند تا ۵ خرداد در سامانه گلستان به روز رسانی شده؛ در سایر موارد، برنامه کلاسها مطابق برنامه تعریف شده قبلی در سامانه گلستان خواهد بود.
۲- کلاسهای مقطع کارشناسی همچنان به صورت برخط و در بستر سامانه LMS برگزار خواهد شد.
۳- برگزاری دروس عملی و کارگاهی مقطع کارشناسی همچنان به صورت برخط تداوم خواهد یافت. اما دانشکدهها میتوانند دورههای فشرده حضوری در بازه ۱۵ تا ۳۰ تیر تعریف کنند که در صورت فراهم بودن مقدمات لازم، متعاقبا اطلاعرسانی تکمیلی انجام خواهد شد.
۴- جلسات دفاع از پایاننامههای کارشناسی ارشد و رسالههای دکتری میتواند به صورت مجازی یا حضوری برگزار گردد.
۵- سایر موارد از قبیل جزییات نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و ... متعاقبلا و در اطلاعیههای بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.
۶- معاونت دانشجویی به زودی جزئیات مربوط به نحوه بهرهمندی از تسهیلات و امکانات رفاهی را اطلاعرسانی خواهد کرد.
کمیته بهرهوری سازمان امور دانشجویان تشکیل شد
کمیته بهرهوری سازمان امور دانشجویان با حضور نمایندگان سازمان ملی بهرهوری ایران و مدیران این سازمان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، این نشست با حضور قائمیاصل مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان، خوشقلب مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، عینعلی مدیرکل بخش تولیدی سازمان ملی بهرهوری ایران، قمی کارشناس بهرهوری بخش آموزش عالی سازمان ملی بهرهوری ایران، نبوی رئیس گروه تشکیلات، تحول اداری و بهرهوری سازمان و مدیران سازمان امور دانشجویان و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.
در ابتدای جلسه، خوشقلب با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و خوشامدگویی به مهمانان، با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: در این برنامه به موضوع بهرهوری توجه جدی شده است، به گونهای که بهرهوری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور مورد تأکید قرار گرفته و تخصیص منابع و اعتبارات بر اساس نظام بهرهوری و ارزیابی عملکرد دستگاهها انجام میشود.
سپس نبوی، رئیس گروه تشکیلات، تحول اداری و بهرهوری سازمان، گزارشی از اقدامات انجامشده در حوزه بهرهوری ارائه کرد و به تشریح برنامه ارتقای بهرهوری خدمات دولتی سازمان امور دانشجویان پرداخت.
وی در این گزارش به مواردی همچون تشکیل کمیته بهرهوری، تبیین اهداف، ارائه گزارش عملکرد، تدوین اقدامات اساسی و نیز پایش و بازنگری خدمات ارائهشده در سازمان اشاره کرد.
در ادامه قمی کارشناس بهرهوری بخش آموزش عالی سازمان ملی بهرهوری ایران، ضمن تشریح نحوه تکمیل کاربرگ «برنامه ارتقای بهرهوری خدمات دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در حوزههای مختلف، توضیحاتی در خصوص مبانی بهرهوری، نظام اثربخشی و کارآمدی و چگونگی توزیع صحیح و اصولی منابع و امکانات بر این مبنا ارائه داد.
در پایان، قائمیاصل ضمن قدردانی از حضور نمایندگان سازمان ملی بهرهوری ایران، تأکید کرد: امید است در پرتو استقرار نظام بهرهوری و با تکیه بر کارایی و اثربخشی، بتوانیم با برنامهریزی هوشمند در کوتاهترین زمان ممکن به اهداف پیشبینیشده دست یابیم.

اعلام اسامی راه یافتگان به مصاحبه علمی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دکتری تخصصی
اطلاعیه شماره ۶ در خصوص اسامی راه یافتگان به مصاحبه علمی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره های دکتری تخصصی سال ۱۴۰۵ و زمان ارسال فرم توصیه نامه علمی منتشر شد.
پیرو اطلاعیه های قبلی، به اطلاع داوطلبان پذیرش استعداد درخشان دکتری سال ۱۴۰۵ می رساند اسامی راه یافتگان به جلسه آزمون شفاهی (مصاحبه علمی) در فهرست پیوست اعلام شده است.
متن اطلاعیه ( ابتدا مطالعه شود)
فهرست اسامی راه یافتگان به مصاحبه علمی

نصب یادمان حسینیه امام خمینی، شهدای میناب و ناو دنا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
یادمان حسینیه امام خمینی، شهدای میناب و ناو دنا، با هدف گرامیداشت یاد شهدا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نصب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این یادمان ها به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با هدف گرامیداشت یاد رهبر شهید انقلاب اسلامی، شهدای میناب و شهدای ناو دنا نصب شد. همچنین دانشجویان دلنوشته هایی را باعنوان «برای میناب»،«دریاداران دنا» و «رهبر شهید» به رشته تحریر درآوردند.

انتصاب سرپرست مرکز تحقیقات مواد طبیعی و گیاهان داروئی دانشگاه
با حکم رئیس دانشگاه سیده زهرا بطحائی به سمت سرپرست مرکز تحقیقات مواد طبیعی و گیاهان داروئی دانشگاه منصوب شد.
در این حکم که به امضای یوسف حجت رئیس دانشگاه رسیده، آمده است:
نظر به مراتب شایستگی و توانمندی سرکارعالی و بنا به پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری، به سمت سرپرست مرکز تحقیقات مواد طبیعی و گیاهان داروئی دانشگاه منصوب می شوید.
امید است با توکل به خداوند متعال، سرلوحه قراردادن اصول خرد، دانش و راستی به عنوان شعارهای اساسی دانشگاه، ایجاد وفاق و همدلی در میان کلیه همکاران، بهرهگیری از توانمندی آنان در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه و انجام وظایف محوله که شامل: همکاری های موثر با سایر دانشکده ها و گروه های علمی دانشگاه و بهرهگیری از طرفیتها، جذب بودجه های بخش خصوصی و حمایت مالی سازمانها و نهادهای مربوط و تثبیت خودگردانی مرکز، ارائه طرح های تحقیقاتی تقاضا محور چندمحوری در زمینه مواد طبیعی و گیاهان داورئی با رویکرد "از کاشت تا تولید محصول داورئی"، همکاری با دانشکدهها برای تسهیل تصویب و اجرای پایان نامه ها و رساله های دانشجوئی مرتبط در مرکز، همکاری با انجمن ها و نهادهای مرتبط از جمله انجمن گیاهان داروئی، مراکز تحقیقات مربوط میباشد، موفق و سربلند باشید.
رئیس دانشگاه همچنین در نامه ای جداگانه از تلاشها و خدمات محسن رضایی در زمان تصدی سمت ریاست مرکز تحقیقات مواد طبیعی و گیاهان داروئی تقدیر و تشکر کرد.

انتصاب اعضای شورای علمی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی
با صدور حکم رئیس جهاددانشگاهی، اعضای شورای علمی سازمان ترویج مطالعه و نشر این نهاد منصوب شدند.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، علی منتظری رئیس جهاددانشگاهی براساس ماده ۳ آئیننامه شورای علمی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی، با صدور حکمی اعضای شورای علمی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی را منصوب کرد.
با این حکم؛ حامد اکبرزاده به عنوان رئیس و مهدی مبارکی، روح الله فتحی، محسن مردانی، ژیلا صدیقی، نسرین قوامی، محمد علی خبری، علیرضا کلانتر مهرجردی و محمود علیگو به عنوان اعضای شورای علمی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی منصوب شدند.

انتصاب مدیر فرهنگی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه
با حکم محمود مهرداد شکریه، محمدرضا غیبی به سمت مدیر فرهنگی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه منصوب شد.
شکریه، (رئیس دانشگاه)، طی حکم مورخ ۱۴۰۵/۳/۴، محمدرضا غیبی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو) را برای مدت ۲ سال به سمت « مدیر فرهنگی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه"منصوب کرد.

انتصاب دبیر همایش"رهبری جدید و پیشرفت ایران، چالش ها و راهبردها دانشگاه"
با حکم محمود مهرداد شکریه، محمد سعید جبل عاملی به سمت دبیر همایش"رهبری جدید و پیشرفت ایران، چالش ها و راهبردها دانشگاه "منصوب شد.
شکریه، (رئیس دانشگاه)، طی حکم مورخ ۱۴۰۵/۳/۴، محمدسعید جبل عاملی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع) را به سمت دبیر همایش"ر هبری جدید و پیشرفت ایران، چالش ها و راهبردها دانشگاه"منصوب کرد.

تمدید مسئولیت رئیس دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد و مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه امام صادق (ع)
افتخاری؛ رئیس دانشگاه امام صادق علیهالسلام طی احکامی جداگانه، مسئولیت رضا اکبری را بهعنوان رئیس دانشکده الهیات، معارفاسلامی و ارشاد و نیز محمدصادق نصراللهی را بهعنوان مدیرکل اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل به مدت یک سال تمدید کرد.