شناسهٔ خبر: 78210000 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وزنه‌بردار ایران با شکستن رکورد دنیا طلا گرفت

ملی‌پوش وزنه‌برداری فوق سنگین کشورمان در قهرمانی آسیا رکورد دنیا را شکست و طلای دوضرب را گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و در دسته فوق سنگین، ملی‌پوش، علیرضا یوسفی رکورد جهان را در دوضرب شکست.

او در حرکت یک‌ضرب رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و برنز گرفت. در این دسته گورمیناسیان از بحرین با ۲۱۲ کیلوگرم طلا و عبدالله‌یف از ازبکستان با ۱۸۹ کیلوگرم نقره را به دست آوردند.

یوسفی در دوضرب ابتدا ۲۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم ۲۶۱ کیلوگرم را انداخت. او در تلاش سوم خود این وزنه را بالای سر برد و ضمن کسب مدال طلا، رکورد دنیا را هم شکست. او در مجموع یک‌ضرب و دوضرب مدال نقره را هم کسب کرد. وزنه‌بردار ایران پس از رکوردشکنی نوشته‌ای را که زیر پیراهن خود با عنوان شهدای میناب بود، به تمام دنیا نشان داد.
 
 
 

برچسب‌ها: