شناسهٔ خبر: 7740203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

امارات هلاکت یک نظامی خود را در یمن تائید کرد

خبرگزاری ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری امارات، در جریان درگیری میان نظامیان امارات با ارتش و نیروهای مردمی یمن در مارب یک سرباز اماراتی کشته شد.
رسانه ها قبلا از هلاکت چند نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن از جمله یک افسر قطری و انهدام 21 دستگاه خودروی نظامی در جریان حمله روز یکشنبه ارتش یمن به متجاوزان خبر داده بودند.
این در حالی است که در حمله موشکی اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به یک زاغه مهمات در منطقه «صافر» در مارب، دست کم 52 نظامی اماراتی و 16 نظامی عربستانی به هلاکت رسیدند.
همزمان با این حمله پنج نظامی بحرینی نیز در مرز عربستان با یمن کشته شدند.
رسانه ها از این حملات که همزمان در یک روز صورت گرفت، به عنوان مرگبارترین حمله یمن به نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان یاد کردند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
شبد**1480** 3404

نظر شما