شناسهٔ خبر: 770410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

افزایش ۵۰ درصدی واردات نفت هند از ایران در ۶ ماهه اول ۲۰۱۴

پس از توافق موقت ژنو، واردات نفت خام هند از ایران طی ۶ ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، پس از توافق موقت هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 ، واردات نفت خام هند از ایران طی 6 ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش یافت.

توافق موقت هسته ای در ژنو برخی تحریم ها را تعدیل کرد و دو طرف پس از چند ماه مذاکره فشرده برای تمدید 4 ماهه مذاکرات توافق کردند. آخرین دور مذاکرات روز گذشته در ژنو و بین وزرای خارجه ایران و‌آمریکا برگزار شد. دو طرف این مذاکرات را سازنده و مفید خواندند. مذاکرات مهم دیگری در سپتامبر و در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل بین وزرای خارجه کشورهای 1+5 و ایران برگزار خواهد شد.

کشورهای هند و چین طی این مدت واردات نفت خود از ایران را افزایش داده اند. هند روزانه 210 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کند که پس از چین در مقام دوم قرار دارد.

سال گذشته شرکت های هندی به دلیل عدم بیمه نفت کش ها واردات خود را از ایران به میزان زیادی کاهش دادند.

به گزارش تسنیم، با این حال طی 6 ماهه اخیر میزان واردات نفت هند به 270 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به میزان سال گذشته 185 هزار بشکه افزایش 46 درصدی را نشان می دهد.

نظر شما