به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، حمید بنائیان در این مراسم که صبح روز اول دی سال جاری در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به پنج هدف کلان بانک، گفت: کسب سهم مؤثر از بازار مشتریان حوزه فناوری اطلاعات، فینتکها و شرکتهای دانشبنیان، تبدیل پست بانک به بانکی پیشرو در تحول و نوآوری نظام بانکی کشور، ایجاد بانکی چابک، نوآور و مشتریمدار و برخوردار از سرمایه انسانی و زیرساختی متمایز، از جمله اهدافی است که تحقق آنها نیازمند عزم و همراهی جمعی است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه بانک در آغاز دهه چهارم فعالیت خود قرار دارد، افزود: در این مقطع زمانی باید بر سر این اهداف، میثاقی مشترک میان همه ارکان بانک شکل بگیرد تا با همدلی و انسجام، بتوانیم این مسیر را با موفقیت طی کنیم.
وی با اشاره به رقابت در حوزه خدمات دیجیتال و الکترونیکی، افزود: اگرچه گامهای اولیه برای همترازی خدمات دیجیتال پست بانک با سایر بانکها برداشته شده است، اما در صورت غفلت از نوآوریهایی که ما را یک گام جلوتر از رقبا قرار میدهد، نمیتوانیم بهعنوان بانکی پیشرو و نماد تحول دیجیتال و اقتصاد هوشمند مطرح شویم.
بالاترین مقام اجرایی بانک تمرکز بر ارائه کامل خدمات بانکداری خرد و شرکتی بهصورت غیرحضوری را یکی از راهبردهای کلیدی بانک برشمرد و تصریح کرد: توسعه باجهها و شعب فیزیکی ارزشمند است، اما پایدار نیست. اگر قرار است خدمات بانکی به بیش از ۲۰ هزار روستای کشور و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جامعه روستایی توسعه یابد، استفاده از مدلهای سنتی و سرمایهبر فیزیکی توجیه ندارد و باید بر ارائه خدمات رقابتپذیر غیرحضوری مبتنی بر زیرساختهای امن و پایدار فناوری تمرکز کنیم.
وی بازتعریف نقش باجههای روستایی و شعب، فرهنگسازی، آموزش مستمر و توانمندسازی سرمایه انسانی را از دیگر راهبردهای مهم بانک عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شرکتهای دانشبنیان در زیستبوم اقتصاد دیجیتال، بازتعریف برند و ایجاد زیربرندهای هدفمند، اصلاح ترکیب پورتفوی اعتباری با تمرکز بر مشتریان هدف و عملیاتیسازی ابزارهای نوین تأمین مالی از جمله برنامههای جدی بانک در این مسیر است.
بنائیان همچنین به استفاده از فناوریهای نوین مانند بلاکچین، قراردادهای هوشمند، دیجیتال کردن داراییها و ایجاد ظرفیتهای بینالمللی برای حمایت از مشتریان اشاره کرد و گفت: تحقق برخی از این برنامهها نیازمند حمایتهای فرادستگاهی است که خوشبختانه این حمایتها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی فراهم شده است.
وی افزود: دهه پیشرو باید دههای باشد که پست بانک ایران به بانکی تمام دیجیتال و پیشرو در ارائه خدمات بانکداری خرد و خدمات تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل شود و این مهم جز با همراهی، همدلی و تعهد تکتک همکاران در سراسر کشور محقق نخواهد شد.
بر اساس این گزارش، در مراسم سی امین سالگرد فعالیت پست بانک ایران، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 73 طرح و پروژه پست بانک ایران در 22 استان کشور به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل پست بانک ایران:
دهه چهارم فعالیت بانک، دهه تحول دیجیتال و پیشگامی در نوآوری بانکی خواهد بود
مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم سیاُمین سالگرد فعالیت این بانک، با تبیین اهداف کلان و راهبردهای پیشروی بانک، بر ضرورت همدلی و اراده جمعی کارکنان برای تحقق ماموریتهای جدید در دهه چهارم خدمترسانی تاکید کرد.
صاحبخبر -
∎