به گزارش جامجمآنلاین ازروابط عمومی معاونت امور استانها، این نشست به میزبانی معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما و با حضور علیرضا کیخا معاون امور استانها برگزار شد. کیخا در سخنانی با خوشآمدگویی به حاضران، به تجربه موفق همکاری رسانه ملی با وزارت کشور در دوره گذشته انتخابات اشاره کرد و گفت: بهرهگیری از ظرفیت شبکههای استانی، کانالهای انتخاباتی محلی و روستایی و حضور میدانی رسانه در استانها، نقش مؤثری در اطلاعرسانی، افزایش آگاهی عمومی و پوشش متوازن فرآیند انتخابات داشت.
وی با تأکید بر اهمیت انتخابات پیشِرو افزود: در دوره جدید انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه ملی بهویژه صداوسیمای استانها، با تکیه بر تجربههای پیشین و ارتقای هماهنگی با ستاد انتخابات، نقش مهمی در تبیین جایگاه شوراها، افزایش مشارکت عمومی و تحقق عدالت رسانهای بر عهده دارد.
در ابتدای این نشست، مرادی قائممقام معاونت سیاسی سازمان صداوسیما نیز با ارائه توضیحاتی درباره ساختار ستاد انتخابات، روند عملکرد، مصوبات رسانهای و الزامات اجرایی، به تشریح مأموریتهای رسانه ملی در حوزه انتخابات شوراها پرداخت.
در ادامه، محمدرضا زینیوند معاون سیاسی وزیر کشور، با تأکید بر اهمیت هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نهاد شوراها نزدیکترین شکل مردمسالاری به زندگی روزمره مردم است و تصمیمات آنها بهصورت مستقیم بر کیفیت زندگی، نشاط اجتماعی و مدیریت شهری اثرگذار است.
وی با اشاره به تغییرات نگرشی و نسلی در جامعه افزود: نمیتوان با ساختارها و شگردهای گذشته پاسخگوی شرایط امروز بود و لازم است در فرآیندهای مدیریتی، بهویژه در حوزه رسانه، آسیبشناسی دقیق و مبتنی بر شناخت واقعی جامعه انجام شود.
معاون سیاسی وزیر کشور رسانه را از مؤثرترین ارکان کشور دانست و اظهار کرد: تصمیمگیری و تصمیمسازی در حوزه رسانه باید منسجم و مبتنی بر نیازها و واقعیتهای اجتماعی باشد و همکاری میان وزارت کشور و صداوسیما در حوزه انتخابات، همکاری مؤثر و تعیینکنندهای است.
زینیوند با تأکید بر لزوم بیطرفی رسانهای تصریح کرد: عدالت رسانهای و عدالت اجرایی دارای فصل مشترک هستند و نباید فضای انتخابات هیجانی یا جهتدار شود. تبیین نقش شوراها و پیوند آن با زندگی مردم، از مهمترین مأموریتهای رسانهها در آستانه انتخابات شوراهاست.
∎