شناسهٔ خبر: 76370393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شتاب در تکمیل قطار شهری کرمانشاه اولویت مدیریت استان است/ اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان به قطار شهری

برنا- گروه استان‌ها: استاندار کرمانشاه گفت: شتاب در تکمیل پروژه قطار شهری اولویت مدیریت استان است و بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر هیئت دولت به کرمانشاه برای این طرح اختصاص یافته است. برنا- گروه استان‌ها: استاندار کرمانشاه گفت: شتاب در تکمیل پروژه قطار شهری اولویت مدیریت استان است و بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر هیئت دولت به کرمانشاه برای این طرح اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاه روز جمعه در بازدید از پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه، این طرح را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه شهری استان دانست و اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه به دلیل ابعاد گسترده و ماهیت فنی، زمان‌بر بوده و از سوی دیگر، مطالبه جدی مردم است.  

وی با اشاره به عزم دولت چهاردهم برای تسریع در اجرای این پروژه گفت: دولت بر این است که پروژه قطار شهری کرمانشاه با شتاب جدی‌تری دنبال شود و در همین راستا، در سفر اردیبهشت ماه هیئت دولت به استان، بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.  

استاندار کرمانشاه افزود: طرح قطار شهری کرمانشاه به دو فاز تقسیم شده است؛ فاز نخست به طول ۷.۵ کیلومتر و فاز دوم حدود ۶ کیلومتر که در مجموع ۱۳.۵ کیلومتر را شامل می‌شود. در حال حاضر، فاز اول پروژه حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود ۳.۵ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده است.  

حبیبی با تأکید بر اینکه پروژه با شتاب مناسبی در حال اجراست، گفت: حجم کار بسیار سنگین است و در نقطه‌ای که اکنون حضور داریم، عملیات حفاری تونل در عمق ۴۲ متری زمین در حال انجام است؛ معادل حدود ۱۵ طبقه زیر زمین که مسیر تونل و ریل‌گذاری قطار شهری در آن اجرا می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده بزرگی و پیچیدگی پروژه است.  

وی اظهار کرد: امیدواریم فاز اول پروژه تا میدان آزادی، تا پایان سال آینده به مراحل نهایی برسد و تمام تلاش مدیریت استان و مدیریت شهری بر این است که این مطالبه مردم هرچه سریع‌تر پاسخ داده شود و شهروندان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.  

استاندار کرمانشاه با اشاره به تغییر در نوع کارکرد پروژه خاطرنشان کرد: در گذشته، نوع کارکرد این طرح به شکل دیگری تعریف شده بود اما اکنون تلاش بر این است که پروژه بیشتر به صورت زیرزمینی و در قالب قطار شهری اجرا شود. این تغییر در ماهیت پروژه به‌طور طبیعی زمان‌بر بوده و موجب بخشی از تأخیرها شده است.  

وی گفت: با وجود این تأخیرها، امیدواریم وقفه‌ای در روند اجرا ایجاد نشود و پروژه با توان و شتاب ادامه پیدا کند تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.  

انتهای پیام/