به گزارش خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، حمید قاطع قوشچی امروز در یازدهمین همایش حمل و نقل رانندگان شهر قوشچی با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل کشور، امنیت پایدار را فراهم میکند اظهار داشت: کشور ایران در میان کریدورهای شرق و غرب، شمال و جنوب، کرویدور زاگرس و کریدورهای مرزی که کشورهای مختلف را به یکدیگر وصل میکند، قرار گرفته و اهمیتش در قاره آسیا از تمامی کشورها مهمتر است.
وی تصریح کرد: سالانه در داخل کشور 750 میلیون تن بار از طریق حمل و نقل جادهای جا به جا میشود و بیشک محور اصلی این حمل و نقل، رانندگان هستند و بنابراین قدردانی از این قشر جزو پراهمیتترین موضوعات است.
مشاور دبیر شورای امنیت کشور گفت: اما متاسفانه تمامی رانندگان و خانوادههای آنان اذعان دارند که قدر این زحمات دانسته نشده و هر اندازه از انجمنهای صنفی و دولتهای مختلف، مشکلات آنها پیگیری شدهاند، زحمات آنها آنگونه که باید، جبران نشده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامهریزیهای دقیقی برای این کار انجام شده است افزود: مراکز تصمیمگیری به این جمعبندی رسیدهاند که در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس، رانندگان در زیر توپ و تفنگ دشمن، فعالیتهای ذاتی خود را انجام داده و هیچ گونه خللی در کار ایجاد نشده است و در جنگ 12 روزه با رژیم صهیونیستی نیز هیچ رانندهای به خاطر جان خود، کار را تعطیل نکرد.
قاطع قوشچی بیان کرد: آنان تمامی تلاش خود را انجام داده اند تا به وظیفه خود که جا به جایی بار از مبدا تا مقصد است عمل کنند تا در نتیجه هیچ مشکلی در تامین کالاها انجام نگیرد پس باید فعالیتهایی که لازم است برای رفاه و آسایش رانندگان و خانوادههای آنان انجام گیرد، انجام شود.
وی با اشاره به اینکه قدمت کامیونداری شهر قوشچی بالغ بر 80 سال است اظهار داشت: مرحوم«محمدعلی مهرک»، این صنعت را وارد شهر قوشچی کرد و سبب شد که مردم منطقه انزل به سمت صنعت کامیونداری حرکت کنند.
مشاور دبیر شورای امنیت کشور گفت: وضعیت جادهای کشور و برخی آسیبهایی که در آنها وجود داشت سبب شده که دهها نفر در این جادهها جان خود را از دست بدهند پس توجه به موضوع ایمنی از سوی رانندگان و سازمان راهداری لازم و ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان پرآبی دریاچه ارومیه، در روزهای پنجشنبه و جمعه مردم از شهرهای ارومیه و سلماس به سمت دریاچه روانه میشدند خاطرنشان کرد: در آن ایام شاهد ازیاد گردشگر در این منطقه بودیم و بیتردید اگر خشکی دریاچه وجود نداشت وضعیت این منطقه متفاوتتر از گذشته بود و شاهد مهاجرت مردم نبودیم.
قاطع قوشچی ادامه داد: زیربنای تمامی آنها سرمایهگذاری و توسعه زیرساختها است و بنابراین باید به سمت سرمایهگذاری در شهر قوشچی حرکت کرد و از سوی دیگر باید بخشی از صنعت حمل و نقل در منطقه انزل و شهر قوشچی توسعه یابد.
وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است که برخی ضعفهای صنفی این صنعت را برجسته کرده و آن را به سمت اعتصابات و اعتراضات ببرد اما خوشبختانه در سالیان گذشته تمامی تیرهای دشمن به سنگ خورده و بنابراین نشان میدهد که بصیرت در شهر قوشچی به چه اندازه بالا است که با وجود مشکلات، رانندگان در خدمت مردم هستند و هیچ گونه موضوع حمل کالا را به مسائل شخصی خود گره نزده و همین خود نیازمند تقدیر است.
انتهای پیام/
∎
وی تصریح کرد: سالانه در داخل کشور 750 میلیون تن بار از طریق حمل و نقل جادهای جا به جا میشود و بیشک محور اصلی این حمل و نقل، رانندگان هستند و بنابراین قدردانی از این قشر جزو پراهمیتترین موضوعات است.
مشاور دبیر شورای امنیت کشور گفت: اما متاسفانه تمامی رانندگان و خانوادههای آنان اذعان دارند که قدر این زحمات دانسته نشده و هر اندازه از انجمنهای صنفی و دولتهای مختلف، مشکلات آنها پیگیری شدهاند، زحمات آنها آنگونه که باید، جبران نشده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامهریزیهای دقیقی برای این کار انجام شده است افزود: مراکز تصمیمگیری به این جمعبندی رسیدهاند که در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس، رانندگان در زیر توپ و تفنگ دشمن، فعالیتهای ذاتی خود را انجام داده و هیچ گونه خللی در کار ایجاد نشده است و در جنگ 12 روزه با رژیم صهیونیستی نیز هیچ رانندهای به خاطر جان خود، کار را تعطیل نکرد.
قاطع قوشچی بیان کرد: آنان تمامی تلاش خود را انجام داده اند تا به وظیفه خود که جا به جایی بار از مبدا تا مقصد است عمل کنند تا در نتیجه هیچ مشکلی در تامین کالاها انجام نگیرد پس باید فعالیتهایی که لازم است برای رفاه و آسایش رانندگان و خانوادههای آنان انجام گیرد، انجام شود.
وی با اشاره به اینکه قدمت کامیونداری شهر قوشچی بالغ بر 80 سال است اظهار داشت: مرحوم«محمدعلی مهرک»، این صنعت را وارد شهر قوشچی کرد و سبب شد که مردم منطقه انزل به سمت صنعت کامیونداری حرکت کنند.
مشاور دبیر شورای امنیت کشور گفت: وضعیت جادهای کشور و برخی آسیبهایی که در آنها وجود داشت سبب شده که دهها نفر در این جادهها جان خود را از دست بدهند پس توجه به موضوع ایمنی از سوی رانندگان و سازمان راهداری لازم و ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان پرآبی دریاچه ارومیه، در روزهای پنجشنبه و جمعه مردم از شهرهای ارومیه و سلماس به سمت دریاچه روانه میشدند خاطرنشان کرد: در آن ایام شاهد ازیاد گردشگر در این منطقه بودیم و بیتردید اگر خشکی دریاچه وجود نداشت وضعیت این منطقه متفاوتتر از گذشته بود و شاهد مهاجرت مردم نبودیم.
قاطع قوشچی ادامه داد: زیربنای تمامی آنها سرمایهگذاری و توسعه زیرساختها است و بنابراین باید به سمت سرمایهگذاری در شهر قوشچی حرکت کرد و از سوی دیگر باید بخشی از صنعت حمل و نقل در منطقه انزل و شهر قوشچی توسعه یابد.
وی اظهار داشت: دشمن در تلاش است که برخی ضعفهای صنفی این صنعت را برجسته کرده و آن را به سمت اعتصابات و اعتراضات ببرد اما خوشبختانه در سالیان گذشته تمامی تیرهای دشمن به سنگ خورده و بنابراین نشان میدهد که بصیرت در شهر قوشچی به چه اندازه بالا است که با وجود مشکلات، رانندگان در خدمت مردم هستند و هیچ گونه موضوع حمل کالا را به مسائل شخصی خود گره نزده و همین خود نیازمند تقدیر است.
انتهای پیام/