به گزارش ایرنا،یدالله رحمانی روز پنجشنبه با حضور در مرکز سامانه ارتباط مردمی دولت (سامد)، هدف از اجرای این برنامهها را تحقق سیاستهای دولت وفاق ملی و تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیسجمهور بر حضور مسئولان در میان مردم و شنیدن بیواسطه صدای آنان عنوان کرد.
وی توضیح داد که مردم استان به دلایلی مانند شرایط جوی نامساعد، مسافتهای طولانی و دشواریهای سفر، همواره امکان مراجعه حضوری ندارند. بنابراین، برنامهریزی برای دسترسی آسان از طریق دو کانال حضوری منظم و تلفنی انجام شده است.
دو مسیر موازی برای طرح مشکلات
رحمانی بر ضرورت گوشدادن به مشکلات شهروندان و پیگیری سریع درخواستهای آنان تأکید کرد و گفت: برنامههای ملاقات مردمی بهصورت هفتگی و به دو شکل حضوری و غیرحضوری (دیدارهای حضوری هفتگی با ثبتنام قبلی و ارتباط تلفنی از طریق سامانه ملی "سامد") برای تحقق شعارهای دولت چهاردهم در رفع مشکلات و خدمات رسانی به مردم ادامه خواهد یافت.
موارد عینی مطرحشده و شیوه پیگیری
وی با اشاره به برنامههای منظم ملاقات مردمی اظهار داشت:حدود ۱۲ نفر از نقاط مختلف استان مشکلات خود را بیان کردند.
نمونههایی از این درخواستها عبارت بودند از: عمرانی و زیرساختی: تکمیل و آسفالت جاده مورزرد زیلایی، رفع فرسودگی شبکه آبرسانی روستای خمینیآباد. ·
اشتغال و تولید: درخواست تسهیلات برای تکمیل گلخانه و ایجاد اشتغال.
حمایتی و معیشتی: پیگیری مسائل تحصیلی، دریافت تسهیلات از نهادهای حمایتی مانند بهزیستی.
رحمانی در مورد روند رسیدگی گفت: برای مواردی که در حیطه اختیارات مستقیم استانداری است، بلافاصله دستور لازم صادر میشود و برای سایر موارد، هماهنگی تلفنی فوری با دستگاههای مربوطه مانند فرمانداری، شهرداری، راهداری یا بنیاد شهید انجام میگیرد. وی افزود: واحد بازرسی استانداری موظف است همه موارد مطرحشده در سامد را تا حل نهایی پیگیری کند.
آمار عملکرد و تأکید بر پیگیری مستمر
استاندار با ارائه آماری از عملکرد این برنامهها گفت: با احتساب حداقل ۱۵ متقاضی در هفته و در نظر گرفتن حدود ۵۰ هفته از مهرماه سال گذشته تاکنون، حدود ۸۰۰ پرونده به صورت مستقیم و از طریق سامد بررسی و برای پیگیری ارجاع شده است.
رحمانی خطاب به مردم تأکید کرد: «متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری مستمر درخواستهای خود باشند». وی همچنین از مدیران خواست تا حل مشکلات مردم، بهویژه در زمینه اشتغال و معیشت را در اولویت قرار دهند.
استاندار در پایان با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی، گفت: هرچه بیشتر در خدمت مردم باشیم و به دغدغههای آنان گوش دهیم، اعتماد عمومی به دولت و نظام افزایش مییابد و از همه مدیران، فرمانداران و بخشداران میخواهیم که با حضور در میان مردم، مشکلات آنان را شنیده و برای رفع آنها تلاش کنند.