معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان با تأکید بر فاصله موجود میان توانمندیهای فناورانه کشور و سطح فعلی صادرات، بازار ترکیه را یکی از مهمترین مقاصد هدف برای ارتقای صادرات محصولات با فناوری بالا دانست و گفت: با وجود رشد صادرات دانشبنیانها به ۲.۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۳، سهم ۱۸۶ میلیون دلاری ترکیه متناسب با ظرفیت شرکتهای ایرانی نیست و با اتکا به مزیتهای رقابتی، ارتقای کیفیت و بهرهگیری از ظرفیتهای قانون جهش تولید دانشبنیان، میتوان جهشی معنادار در صادرات به این کشور رقم زد.