شناسهٔ خبر: 76300108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام صنفی:

شرکت‌های بزرگ‌مقیاس حمل و نقلی آماده کمک به دولت در «گذار الکترونیکی» هستند

تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های سراسری و بزرگ مقیاس حمل و نقل جاده‌ای داخلی کالا گفت: امروز چاره‌ای جز عبور از گذار سنتی به گذار الکترونیکی نداریم و شرکت‌های بزرگ مقیاس در این راستا آماده کمک به دولت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پیمان اسراری در دومین روز از نهمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری اظهار داشت: در راستای استراتژی‌ها و سیاستگذاری‌های دولت، حرکت ارزشمند و خوبی در حمل و نقل کشور در سال ۹۸ با تاسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی شاهد بودیم و امروز ۶۸ شرکت بزرگ در آن عضو هستند.

وی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی این شرکت‌ها از حمل و نقل جاده‌ای کشور، خاطرنشان‌کرد: حمل و نقل کالاهای اساسی و استراتژیک، نهاده‌های دامی، کود شیمیایی، کالاهای صنعتی، مواد غذایی و محصولات فولادی و ... بر عهده این شرکت‌ها قرار دارد و ۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در اختیار داریم.

این مقام صنفی، اهداف اصلی ایجاد شرکت‌های بزرگ مقیاس را ارتقای بهره‌وری ناوگان، کمک به دولت در روزها و شرایط خاص، نوسازی ناوگان تجاری، توسعه لجستیک و توسعه پایدار بر شمرد و ادامه داد: امروز این شرکت‌ها از مقوله حمل و نقل فراتر رفته و به لجستیک ورود کرده‌اند.

اسراری بیان داشت: امروز یکی از چالش‌های اساسی، آسیب دیدن شرکت‌های کوچک حمل و نقلی است و باید ساز و کار مناسبی در این راستا تعریف شود و به عبارتی باید به کوچک‌مقیاس‌ها کمک کنیم تا بزرگ شوند. در این راستا نیز آماده یاری‌رسانی به دولت هستیم.

رکوردشکنی شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل جاده‌ای در جنگ ۱۲ روزه

در این نشست، علی پایمرد عضو انجمن یاد شده نیز اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت شرکت‌های بزرگ مقیاس خرداد ماه امسال مشخص شد، در حالی که در نیمه نخست این ماه شاهد اعتراض صنفی رانندگان بودیم اما شرکت‌های بزرگ مقیاس وارد عمل شدند و موضوع حمل و نقل کشور را به پیش بردند.

این مقام صنفی بیان داشت: ما در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان توانستیم در حمل کالاهای اساسی به رکوردشکنی بپردازیم.

وی در ادامه به دغدغه‌ها و مشکلات این شرکت‌ها پرداخت و گفت: موضوع نخست، بیمه تامین اجتماعی است که هرچند مبالغ آن به میزان پنج درصد در قراردادهای دولتی اخذ می‌شود اما در مقابل خدماتی به این شرکت‌ها ارائه نمی‌شود.

پایمرد با اشاره به اینکه ساختار شرکت‌های بزرگ‌مقیاس حمل و نقل جاده‌ای کاملاً هوشمند است و ناوگان آن تحت پایش مستقیم قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: چنانچه سنگ اندازی در انجام فعالیت‌های ما نشود و قواعد دست و پاگیر از جلوی راه ما برداشته شود، می‌توانیم کمک حال دولت‌ها باشیم.

وی به طور نمونه به وضعیت نامساعد و فرسوده ناوگان تجاری کشور اشاره کرد، اما گفت: شرکت‌های بزرگ‌مقیاس با توان مالی خود می‌توانند این نقیصه را جبران کنند.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند حمل و نقل جاده‌ای داخلی کالا با اشاره به متوسط ۲۱ هزار نفری سالیانه کشته‌شدگان جاده‌ای، گفت: ناوگان این انجمن کاملاً هوشمند بوده و همه رانندگان خود را تحت کنترل دارد، به طوری که رانندگان نمی‌توانند بیش از ۱۰ ساعت به رانندگی پرداخته یا رانندگی پرخطر داشته باشند؛ لذا در این زمینه نیز می‌توانیم مثمر ثمر باشیم.

وی اظهار داشت: این شرکت‌ها توانایی آن را دارند تا با تعریف حمل بار به مناطق مختلف به صورت رفت و برگشتی، هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

پایمرد بیان‌داشت: این شرکت‌ها نه تنها تهدیدی برای توسعه صنعت حمل و نقل کشور نیستند، بلکه فرصتی در این راستا هستند.