
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو ، سردار سیدتیمور حسینی روز دوشنبه در همایش شهرداران کلانشهرهای کشور اظهار کرد: ۳ هزار و ۳۵۴ سامانه تصویری درون شهری در کشور مستقر است که ۳ هزار و ۳۸۷ مورد آن غیر فعال است؛ حتی اگر همه این سامانهها فعال و کالیبره شوند، همچنان به پنج هزار و ۷۴۶ سامانه دیگر نیاز داریم.
وی وضعیت تهران را نمونهای تأسفبار دانست و گفت: تعداد دوربینهای فعال پایتخت از حدود هزار و ۵۰۰ به زیر ۵۰ مورد کاهش یافته است.
رییس پلیس راهور علل اصلی تصادفات شهری را عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برشمرد و گفت: در کلانشهرهایی مانند اصفهان، مشهد و شیراز میانگین سرعت از حد مجاز بالاتر است و همچنین تهران، اصفهان و مشهد بیشترین موارد حرکت خلاف جهت و عبور از محل ممنوع را دارند.
سردار حسینی تاکید کرد: حل این مشکلات نیاز به تمهیدات مدیریت سرعت از جمله سامانههای هوشمند دارد.
وی به آمار تصادفات مرتبط با عابرین پیاده اشاره کرد و گفت: شهرهایی مانند اردبیل، اهواز، کرج، کرمانشاه، خرمآباد، یاسوج، ایلام و گرگان بالاتر از میانگین کشوری سهم دارند و در حوزه واژگونی نیز کیش، سمنان، بیرجند و بندرعباس و در تصادفات موتورسیکلت هم در مشهد، سنندج، قم و گرگان بالاتر از سایر استانها قرار دارند.
-
در ادامه حتما بخوانید
وزیر کشور وارد گرگان شد
رییس پلیس راهور با تأکید بر نقش کلیدی شهرها در فرهنگسازی ترافیکی، افزود: اگر ترافیک شهری به درستی مدیریت نشود، رانندگان با همان بینظمی در جادهها نیز رانندگی خواهند کرد و این امر منجر به شدت بالای تصادفات برونشهری میشود.
سردار حسینی با اشاره به آمار تصادفات اظهار داشت: با وجود اینکه تنها ۳۰ درصد تصادفات کشور در جادهها رخ میدهد، ۷۰ درصد جانباختگان و مجروحان مربوط به محورهای برونشهری است.
وی افزود: شهرها میتوانند به عنوان کلاس عملی آموزش فرهنگ ترافیک عمل کنند و اگر قوانین و مقررات در محدوده شهری به طور دقیق اجرا شود، رانندگان در جادهها نیز با همان ذهنیت ایمن رانندگی خواهند کرد