شناسهٔ خبر: 76285359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی در نشست با کارکنان روابط عمومی:

روابط عمومی ایجادکننده سرمایه اجتماعی و ضربه‌گیر سازمان‌هاست

رئیس سازمان بهزیستی، روابط عمومی را سرمایه اجتماعی سازمان‌ها دانست و گفت: این حوزه نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و رضایت از عملکرد دستگاه‌ها ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور، امروز یکشنبه ۲۳ آذر در نشستی با کارکنان روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان بر ضرورت پویایی روابط عمومی و همگام بودن آن با تحولات روز تأکید کرد.

به گفته حسینی، افکارسنجی و دریافت بازخورد جامعه از خدمات سازمان باید به‌طور مستمر توسط روابط عمومی انجام شود.

وی افزود: بسیاری از سازمان‌ها فاقد شناخت دقیق از نگاه و ذهنیت جامعه نسبت به خدمات خود هستند در حالی که آگاهی از «مهندسی ذهن جامعه» درباره عملکرد بهزیستی یک ضرورت مدیریتی است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بازدید از فعالیت‌های مرتبط با حوزه بهزیستی در دیگر کشورها به‌ویژه در زمینه نقش خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در دستور کار قرار گیرد؛ حوزه‌ای که به گفته او با خلأهای جدی مواجه است.

وی همچنین از نبود دیپلماسی فعال بهزیستی در سطح بین‌المللی سخن گفت و بر شناسایی و ایجاد ارتباط با شبکه‌های فعال جهانی در این حوزه برای تبادل تجربه تأکید کرد.

حسینی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها در روابط عمومی، این فشار کاری را قابل درک دانست و گفت: انجام به‌موقع وظایف در این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد. او روابط عمومی را یکی از شیرین‌ترین حوزه‌های کاری توصیف کرد که به‌طور مستمر با تولید محتوا و خلق اثر همراه است.

وی در ادامه با اشاره به مفاهیم جامعه‌شناختی «تعارض نقش»، «فشار نقش» و «ابهام نقش»، گفت: روابط عمومی به‌طور طبیعی با هر سه مؤلفه مواجه است اما تأکید کرد که در روابط عمومی سازمان بهزیستی، ابهام در نقش نیروها وجود ندارد.

به گفته او، ابهام نقش می‌تواند منجر به هدررفت نیروی انسانی شود و در صورت شکل‌گیری ابهام، تعارض و فشار نقش، پدیده «دلسردی نقش» بروز می‌کند که کاهش انگیزه و ناکامی در ایفای وظایف را به دنبال دارد و برای مقابله با آن باید از رویکردهای اصلاحی و مهندسی معکوس استفاده کرد.

رئیس سازمان بهزیستی، روابط عمومی را نیازمند پویایی نقش دانست و متذکر شد: این پویایی تا حد زیادی در روابط عمومی سازمان محقق شده است. وی همچنین مدیریت مبتنی بر مشارکت و روابط انسانی را از عوامل کلیدی موفقیت سازمان‌ها برشمرد.

حسینی با تأکید بر نقش روابط عمومی به‌عنوان «ضربه‌گیر» و سرمایه اجتماعی سازمان، گفت: این بخش نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و رضایت از عملکرد سازمان ایفا می‌کند. به گفته او، حرکت روابط عمومی سازمان بهزیستی در دوره اخیر با ارتقای معنادار کمی و کیفی همراه بوده است.

وی در پایان بر اهمیت تورگردانی برای نمایندگان و مسئولان، و نیز توجه ویژه روابط عمومی به طرح «سلام» و رویکرد محله‌محوری در فعالیت‌های سازمان بهزیستی تأکید کرد.