شناسهٔ خبر: 76256263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور در سامانه سامد

استاندار از مشکل ۴۰ شهروند ایلامی گره‌گشایی کرد + فیلم

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با حضور در سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) و برقراری تماس تلفنی با ۴۰ شهروند استان‌ ضمن شنیدن درد دل آنان به نیازها و درخواست‌های این افراد پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز شنبه با حضور در سامانه سامد تاکید کرد: شنیدن بی‌واسطه حرف‌ها و دغدغه‌های مردم، یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی چهاردهم است و این رویه در تصمیم‌گیری‌ها نیز تاثیر مثبتی بر جا می‌گذارد.

وی با بیان این که امروز حدود ۴۰ نفر از هم‌استانی‌ها درخواست‌ها و مشکلات خود را از طریق این سامانه مطرح کردند، یادآور شد: موضوع‌های مطرح‌شده توسط مردم در حوزه‌های گوناگونی از جمله تسهیلات اشتغال، مسائل شغلی، مشکلات با دستگاه‌های اجرایی، مسائل زیرساختی و آبادانی روستاها بود.

استاندار ایلام افزود: این درخواست‌ها بنا به شرایط، از طریق مدیران کل دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

کرمی تاکید کرد: همه مدیران اجرایی از شخص استاندار تا معاونان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانکی موظف به حضور در این سامانه و شنیدن بی‌واسطه نیازها و مشکلات مردم هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ قانع‌کننده‌ای به نیازهای اقشار گوناگون داده شود.

او اضافه کرد: بسیاری از مسائل با یک تماس تلفنی حل می‌شود و برخی دیگر نیز با تاکید به همکاران در حوزه بازرسی، پیگیری لازم انجام خواهد شد، همچنین برخی نیز ممکن است در استان یا حتی در گستره ملی نیازمند اقدام باشد که متناسب با مورد درخواستی انجام می‌شود.

استاندار ایلام گفت که خواسته‌های مردم در بیشتر موارد سنگین و سخت نیست، دغدغه‌هایی به‌حق است که مکلف به پیگیری و پاسخگویی هستیم و تا حد توان کوشش خواهیم کرد دغدغه‌های آنان را از طریق مجموعه دستگاه‌های اجرایی به سرانجام برسانیم.

سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم (سامد) با هدف پاسخگویی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های اجرایی کشور راه‌اندازی شده است.

این سامانه با رویکرد دنبال کردن توسعه دولت الکترونیک راه‌اندازی شده تا پیوند میان مردم و دولت را تقویت کند و این امکان را به مردم می‌دهد که بتوانند درخواست‌ها، پیشنهادها و انتقادهای خود از دولت و سازمان‌های وابسته به آن را از طریق شماره ۱۱۱ ثبت و پیگیری کنند.