اتابک نادری در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار داشت: نمیشود دلیل خاصی برای اینکه اجراها تماشاچی ندارد ارائه کرد. کارگردانی و محل تماشاخانه در دیده شدن کار دخیل است، اما به نظرم یک سری کارها شکل معادله را تغییر میدهد. قاعده اصلی برای حضور تماشاگر این است که تبلیغات را جدی بگیریم.
او ادامه داد: با توجه به تنوع محصولات و کثرت اجراها در سراسر کشور خصوصا همین تهران که بالای ۱۰۰ اجرا هر شب روی صحنه است، تماشاگر کارهایی را تماشا میکند که در تبلیغات بیشتر دیده میشوند. این تبلیغات در دیده شدن بیشتر کار تاثیرگذارند.
نادری میگوید: از سوی دیگر، مساله اقتصادی و شرایط اجتماعی جامعه هم در خلوت بودن سالنها تاثیر دارد؛ اما اجرای خوب در هر شرایطی تماشاگر خود را دارد. کار خوب یعنی تبلیغات خوب. بدون تبلیغات خوب تئاتر دیده نمیشود.
او که در کنار ایفای نقش در کارهای سینمایی و تلویزیونی چند وقتی است در برخی کارهای تئاتری هم ظاهر شده اظهار داشت: کار بازیگری فصلی است. در هر فصلی تعداد پروژه کلید میخورد و همزمان کارهای تئاتری هم پیشنهاد میشود. اما به عنوان یک تئاتری، پاییز و زمستان فصلهای پر رونق تئاتری است و به همین سبب از کارهای نمایشی هم استقبال میکنم. چرا که دانشگاهها دایر است و نمایشها فصل خاص خودش را دارد.
نادری همچنین درباره اجرای «داستان چوانگ تسو» گفت: این اجرا که تا آخر همین هفته ادامه دارد، داستان زندگی نویسندهای است که با نگاه به فلسفه چوانگ تسو، مردد بین واقعیت و خیال است.
او در خصوص نحوه پیوستن به پروژه هم خاطرنشان کرد: این نمایش نوشته داریوش رعیت و به کارگردانی حامد عقیلی است. حامد عقیلی همکلاسی من بود که بعد از مدتها میخواستند کار شروع کنند. شیفته متن شدم چرا که متن اندکی نسبت به تئاترهای روی صحنه متفاوتتر است.
نادری گفت: تلاش شد کار متفاوتتری را پیش ببریم. شخصیتی که من در این نمایش بازی میکنم، چالشبرانگیز است و با آن زیست میکنم.
او با مطلوب ارزیابی کردن استقبال از نمایش گفت: تئاتریها استقبلال بسیار خوبی از این اجرا داشتند و نقدها و بازخوردهای خوبی گرفتیم. شرایط طوری است که سالنها برنامههای بعدی خود را دارند و امکان تمدید نمایش وجود ندارد. اما امکان دارد در شهرها و سالنهای دیگر هم کار برای اجرا تمدید شود.