به گزارش ایتنا و به نقل از Techcrunch، این ویژگی که ابتدا نیاز به آپلود تصویری تمامقد از کاربر داشت، اکنون با استفاده از یک سلفی و تکنولوژی مدل Gemini 2.5 Flash Image گوگل، امکان ایجاد یک نسخه دیجیتالی تمامقد از کاربر را فراهم میکند تا لباسها به صورت مجازی پرو شوند.
در این بهروزرسانی، کاربران میتوانند سایز معمولی خود را انتخاب کرده و سپس ویژگی مذکور، چندین تصویر مجازی از کاربر تولید میکند. در مرحله بعد، کاربر میتواند یکی از این تصاویر را به عنوان تصویر پیشفرض برای پرو کردن لباس انتخاب کند. در صورت تمایل کاربر، همچنان امکان استفاده از تصویر تمامقد خود یا انتخاب مدلهایی با اندامهای مختلف نیز وجود دارد.
این قابلیت جدید ابتدا در ایالات متحده در دسترس قرار میگیرد. گوگل اولین بار در ماه جولای ویژگی «امتحان کردن لباس» را معرفی کرد و به کاربران اجازه داد تا از طریق جستجو، خرید گوگل و تصاویر گوگل، اقلام پوشاک را به صورت مجازی امتحان کنند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران کافیست بر روی لیست محصولات یا نتایج جستجو کلیک کرده و نماد «امتحان کردن» را انتخاب کنند.
این تغییرات در حالی است که گوگل در حال سرمایهگذاری در حوزه پرو مجازی لباس با استفاده از هوش مصنوعی است. این شرکت در همین راستا، اپلیکیشن مجزای Doppl را نیز معرفی کرده که به کاربران کمک میکند تا با استفاده از هوش مصنوعی، تجسم کنند لباسهای مختلف چگونه بر تن آنها ظاهر خواهد شد.
همچنین، این غول فناوری بهتازگی این اپلیکیشن را با قابلیت جدیدی به نام «فید کشف قابل خرید» بهروزرسانی کرده است. این ویژگی جدید به کاربران کمک میکند تا اقلام جدید را کشف کرده و آنها را به صورت مجازی امتحان کنند. در این فید، ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات واقعی به نمایش درمیآید و لباسهایی که با سبک شخصی هر کاربر مطابقت دارند، پیشنهاد میشود.
در حالی که برخی ممکن است فیدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را نپسندند، گوگل به این ویژگی به چشم ابزاری برای نمایش محصولات در قالبی که کاربران از طریق پلتفرمهایی مانند تیکتاک و اینستاگرام به آن عادت کردهاند، مینگرد.∎