شناسهٔ خبر: 76222703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره نوآوری تبلیغی جنات در قم برگزار شد

قم- ایرنا - جشنواره نوآوری تبلیغی جنات، روز سه شنبه با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و با حضور فضلا. طلاب و مبلغین حوزه در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این جشنواره گفت: جشنواره نوآوری تبلیغی جنات در پاسخ مستقیم به مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تشکیل کانون‌های عظیم تبلیغی و با هدف تربیت مبلغ، تولید محتوا و ابداع روش‌های نوین، راه‌اندازی شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روستاآزاد با بیان این‌که این رویداد نقطه‌عطفی در مسیر تحول تبلیغ دین است، اظهار کرد: جشنواره جنات در پاسخ مستقیم به مطالبه صریح رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه قم برای تشکیل کانون‌های عظیم تبلیغی راه اندازی شد. وی افزود: پس از تاکید معظم‌له در دیدار با مبلغان پیش از محرم ۱۴۰۲، این موضوع در شورای عالی نهادهای حوزوی به ریاست آیت‌الله اعرافی مطرح و جشنواره نوآوری تبلیغی به پیشنهاد دفتر تبلیغات اسلامی تصویب شد. معاون دفتر تبلیغات با اشاره به سه ماموریت اصلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی تربیت مبلغ، تولید محتوا و تولید روش‌ها و قالب‌های به‌روز تبلیغی، خاطرنشان کرد: جشنواره جنات به طور عمده بر تولید روش و قالب متمرکز بود. روستاآزاد با تشکر از همکاری مراکز حوزوی، تصریح کرد: اگرچه این جشنواره همه موضوع‌های تبلیغی را پوشش می‌داد، اما سه محور خانواده، زیست عفیفانه و هویت جوان و نوجوان از اولویت ویژه‌ای برخوردار بودند. روستاآزاد در تشریح دستاوردهای این رویداد ملی گفت: ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری و راه‌اندازی سامانه تخصصی برای ثبت و مدیریت نوآوری‌های تبلیغی که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفته، از دستاوردهای پایدار این جشنواره است. رئیس جشنواره جنات، برگزاری گسترده کشوری با حضور مبلغانی از ۳۱ استان و انجام ۱۴ رویداد استانی در قطب‌های چهارگانه قم، مشهد، اصفهان و خوزستان را از دیگر موفقیت‌ها برشمرد و افزود: در این رویدادها ۹۵ طرح برگزیده مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. وی تولید محتوای ماندگار را از دیگر نتایج جشنواره عنوان کرد و گفت: کتاب ره‌آورد جنات حاوی ۱۰۲ تجربه برتر تبلیغی گردآوری شده از سراسر کشور، منتشر شده است. وی با تاکید بر تداوم مسیر آغاز شده، افزود: این جشنواره را باید آغازی برای شناسایی، حمایت و تعمیق قالب‌های نوین تبلیغی دانست و برای تحقق کامل مطالبه راهبردی رهبری و ۲ مأموریت دیگر، یعنی تربیت مبلغ و تولید محتوا نیز برنامه‌ریزی منسجم‌تری صورت گیرد. وی ایجاد نهادی دائمی برای نوآوری در تبلیغ را ضروری خواند و گفت: همان‌گونه که در حوزه علمیه برای موضوع پژوهش، نهادهای معتبری داریم، باید جشنواره‌ای دائمی و متمرکز بر موضوع تبلیغ نیز پایه‌گذاری شود و جشنواره جنات می‌تواند بستر این نهاد ماندگار باشد. معاون دفتر تبلیغات همچنین با اشاره به حضور چشم‌گیر بانوان، بیان کرد: با توجه به حضور ۴۲ درصدی مبلغان خواهر در این رویداد، باید بسترهای کیفی برای بروز بیشتر ایده‌های آنان فراهم شود، چشم‌انداز ما این است که در دوره‌های آینده، دست کم نیمی از طرح‌های برگزیده متعلق به مبلغان خواهر و حوزه‌های علمیه بانوان باشد.