سرپرست کانون پرورش فکری گیلان:
نوجوانمحوری و پرسشگری اساس برنامههای هفته پژوهش کانون گیلان است
رشت- ایرنا- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: نوجوانمحوری و پرورش روحیه پرسشگری محور برنامههای هفدهمین جشنواره هفته پژوهش کانون استان است.
صاحبخبر - سجاد کوچکنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامههای هفدهمین جشنواره هفته پژوهش با رویکردی نو و خلاقانه و با شعار «از پرسش تا پژوهش، از پژوهش تا پیشرفت» از ۲۲ تا ۳۰ آذر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان برگزار میشود. وی هدف اصلی این رویداد را ترویج فرهنگ پژوهش، پرورش روحیه پرسشگری و تقویت نگاه آیندهنگر در میان کودکان، نوجوانان، مربیان و پژوهشگران دانست و افزود: این رویداد بستری برای تقویت توانمندی نوجوانان، مربیان و مخاطبان کانون در زیست فرهنگی - پژوهشی امروز و آینده است. سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بیان کرد: جشنواره هفته پژوهش کانون با نگاه ویژه به نوجوانمحوری، مخاطبمحوری، مرکزمحوری رشد و توانمندسازی، آیندهنگری، عملگرایی و بومیسازی برگزار میشود. سجاد کوچکنژاد سرپرست کانون پرورش فکری گیلان وی اظهار کرد: محورهای اصلی این دوره از جشنواره با هدف تقویت نگاه آیندهنگر انتخاب شد و شامل موضوعهای کلیدی همچون «هوش مصنوعی، کودک و جامعه آینده»، «مسائل محیطزیستی از نگاه کودک و نوجوان»، «هویت و روابط اجتماعی در عصر دیجیتال»، «بازی، قصه، ادبیات و هنر در پرورش تفکر پژوهشی»، «سواد رسانهای و اخلاق پژوهش « «فلسفه برای کودکان و نوجوانان و تفکر انتقادی» و «پژوهشهای میانرشتهای در زندگی روزمره نوجوانان» و «مدیریت فرهنگی در شرایط بحران» است. کوچکنژاد بیان کرد: «کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت محیط زیست»، برپایی نشست مجازی آموزشی اقدامپژوهی، برنامهریزی اجرای بازدیدهای علمی اعضا از موزهها، شرکتهای دانشبنیان، پژوهشسراها، کارگاههای فنی و حرفهای، خانه فضا و نجوم و پارک علم و فناوری از جمله برنامههای جشنواره هفته پژوهش کانون در گیلان است. وی برپایی نمایشگاه آثار و کتابهای علمی، برگزاری نشستها و کارگاههای آموزش نجوم و زیستشناسی، برپایی کارگاه آموزش پژوهش اعضا ویژه نوجوانان، نشستهای تربیتی ویژه اعضا و اولیا، فعالیتهای علمی و پژوهشی و دعوت از مدارس و بازدید از مرکز تخصصی علوم را از دیگر برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد.∎