شناسهٔ خبر: 76214971 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش ریاضی باید با مخاطبان و معلمان علوم انسانی متناسب باشد

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت دستیابی به توافقی روشن درباره سطح و نوع آموزش ریاضی در رشته علوم انسانی گفت: این آموزش باید بر پایه شناسایی نیازهای واقعی دانش‌آموزان و تناسب با مخاطبان و معلمان بازطراحی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود امانی‌ طهرانی  دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در نشست بازاندیشی آموزش ریاضی در رشته علوم انسانی با تأکید بر ضرورت دستیابی به یک توافق جمعی درباره سطح و نوع آموزش ریاضی در این رشته گفت: رسیدن به توافق جمعی درباره آموزش ریاضی در علوم انسانی کاملاً دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه اختلاف‌نظر درباره آموزش ریاضی در علوم انسانی مشابه موضوعاتی مانند تنوع مدارس است، افزود: این نشست باید بتواند به راه‌حلی برسد که ویژگی‌هایی چون قابلیت تحقق، مقبولیت عمومی، تناسب با برنامه‌های درسی و توجه به مخاطبان و معلمان را دربر داشته باشد.

وی بر ضرورت شناسایی دقیق نیازهای واقعی دانش‌آموزان علوم انسانی تأکید کرد و گفت: باید تفاوت میان نیازهای عمومی شهروندی و نیازهای اختصاصی رشته به‌طور شفاف تفکیک شود.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت مهم ریاضیات و علوم پایه در تقویت تفکر، حل مسئله و نگاه علمی خاطرنشان کرد: تشخیص اینکه کدام بخش از این توانمندی‌ها برای دانش‌آموز علوم انسانی ضروری و قابل تحقق است، نیازمند گفت‌وگوی جدی با معلمان و خود دانش‌آموزان خواهد بود.

امانی، ضمن قدردانی از اهتمام حاضران در این نشست، ابراز امیدواری کرد که این فرایند بتواند به جمع‌بندی مؤثر و تصمیمی مبتنی بر واقعیت‌های آموزشی کشور منجر شود.

انتهای پیام/