حمیدرضا شعبانی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به نوسازی تاکسیهای فرسوده در همدان، اظهار کرد: در دهه گذشته برای نوسازی تاکسیها، هیچگونه تسهیلات بانکی برای نوسازی تاکسیها بهصورت اقساط داده نشده و به علت نبود توان برای نوسازی تاکسیها، هنگام اعلام فراخوان تعداد بسیار کمی از تاکسیرانها توان نوسازی برای وسایل نقلیه خود را دارند.
وی با بیان اینکه برای نوسازی تاکسیها نیازمند کمک دولت هستیم، تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیها و ونها کمک میکند که بتوانیم تعدادی از وسایل نقلیه را نوسازی کنیم.
شعبانی به نوسازی حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی با کمکهای نقدی در چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد تاکسیها به اندازه کافی در دسترس مردم هستند اما دلیل اصلی نبود تاکسی و ون در ساعات صبح و ظهر، ایجاد ترافیک در رفت و آمد دانشآموزان و کارمندان در آن ساعات است.
وی تاکید کرد: در بخشهایی از شهر تصمیم بر افزایش تعداد اتوبوس و تاکسیها هست که در ساعات صبح و ظهر تداخلی در رفت و آمد شهروندان پیش نیاید.
مدیر تاکسیرانی همدان درباره استفاده نکردن تعدادی از رانندگان از کارتخوان نیز گفت: در سال گذشته برای استفاده کارتخوان توسط همه رانندگان پیگیری لازم انجام شد اما در هر تراکنش مبلغ به همراه کارمزد کسر میگردد که به همین دلیل رانندگان در استفاده از این دستگاهها خودداری میکنند.
شعبانی با اشاره به بروزرسانی خدمات پرداخت با اجرای طرح دستگاههای کارت بانک شهر در اتوبوسهای شهری، اظهار کرد: با هدف تسریع و راحتی در روند پرداخت، پیگیر اجرای این طرح در تاکسیها نیز هستیم.
انتهای پیام