به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، ناصر علیفر شامگاه _چهارشنبه دوازدهم آذر_ در بیستوهفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز اظهار کرد: در طول تاریخ ایران باستانی، معاصر و ایران اسلامی هیچگاه تعلیم و تربیت اولویت نخست نبوده است، از تأسیس اولین مدرسه آکادمیک ایران در ۱۵۰ سال پیش به همت مرحوم امیرکبیر تاکنون آموزشوپرورش درگیر سه معضل کمبود فضا، نیروی انسانی و اعتبار و تجهیزات است.
وی افزود: در تمام استانها و شهرها مشکل کمبود فضای آموزشی مناسب داریم و در مراکز استانها نیز این مشکل بیشتر است. روز به روز فضاها فرسودهتر میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: پس از گذشت سالها از عمر بابرکت انقلاب اسلامی دکتر پزشکیان اولویت نخست خود را از روی اعتقاد و نه شعار، آموزشوپرورش قرار داده است و قلبا معتقد است راه توسعه از تربیت نیروی انسانی و آموزشوپرورش میگذرد.
علیفر با اشاره به نهضت عدالت در توسعه فضاهای آموزشی بیان کرد: وجود چنین رئیس جمهوری میتواند نقطه عطفی در تحول آموزشوپرورش باشد.
وی کرد: فضا و تجهیزات و نوع کلاسداری یکی از راههای تحول در آموزش و پرورش میباشد. در استان خوزستان ۶۸۱ نقطه چالشی را مشخص کردیم که اگر آنها را مرتفع کنیم کلاسهای ما به حد استاندارد میرسد و آمار کلاسی به زیر ۳۰ نفر خواهد رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: قرار است به همت و همکاری خیرین بزرگوار، مردم عزیز، مسئولیتهای اجتماعی و آحاد مسئولین و مردم این پویش اجرایی شود.
علیفر گفت: دانشآموز خوزستانی که برنده جایزه البرز شده است جایزه خود را برای مدرسه سازی اهدا کرده است خوزستان چنین مردمانی دارد بارها این مردم ثابت کردهاند که در مواقع نیاز همدل هستند.
وی ادامه داد: نقطه تحولی دیگر مورد تاکید رئیس جمهوری بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی است. در بُعد مدیران آموزشگاه ما طرح مدرسه تراز را داریم همچنین در بُعد معلمان طرح توانا، حامی و سفر یادگیری درحال انجام میباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: نقطه سوم تحولی که مربوط به شرح وظایف استانی نیست تغییر، تعدیل و تحول در محتوای درسی است. کتبی که آموزش داده میشود حجیم نیستند بلکه چگالی آنان بالا است بیشتر دروس تئوری هستند و تثبیت آموخته انجام نمیشود.
علیفر افزود: یکی از اهداف ما در تعلیم و تربیت استان خوزستان تبدیل آموزشوپرورش به دغدغه نخست جامعه است و جزئی از سبد خانوار باشد این صرفاً منظور بعد مالی نیست بلکه در تمام امور باید درس دانشآموزان در اولویت باشد. در این صورت آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت