شناسهٔ خبر: 76077541 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رقابت فکری دانشجویان علوم پزشکی اراک؛ تیم «رویش» به مرحله کشوری مناظرات راه یافت

مرحله دانشگاهی مسابقات مناظرات دانشجویی با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک و با هدف تقویت تفکر نقادانه و گفت‌وگوی سازنده برگزار شد. در نهایت، تیم «رویش» با پیروزی در مناظره‌های موضوعی، به عنوان نماینده دانشگاه برای رقابت در سطح کشوری وزارت بهداشت انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

مرحله دانشگاهی مسابقات مناظرات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مرحله دانشگاهی مسابقات مناظرات دانشجویی روز دوشنبه ۱۰ آذر، با همت مدیریت تعالی فرهنگی و فوق‌برنامه این دانشگاه در خانه فرهنگ برگزار شد. هدف از این رویداد، تقویت مهارت‌های استدلال، نقدپذیری و گفت‌وگوی منطقی در فضای علمی و همچنین انتخاب تیم نماینده برای حضور در رقابت‌های کشوری اعلام شده است.

در دور مقدماتی این مسابقه، دو مناظره برگزار شد. در مناظره اول با موضوع «تأثیر مشوق‌های فرهنگی در مقایسه با مشوق‌های اقتصادی در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت»، تیم‌های «رویش» و «حقیقت‌پژوهان» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم «رویش» پیروز شد.

در مناظره دوم با محوریت «تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی بر کاهش توانایی حل مسئله و خلاقیت دانشجویان»، تیم‌های «سنجش هلال» و «سیمرغ» مقابل هم قرار گرفتند و تیم «سنجش هلال» برنده این دور شد.

در دور نهایی، تیم‌های «رویش» و «سنجش هلال» در موضوع «قانونی و آزاد بودن سقط جنین در ایران» به مناظره پرداختند که با قضاوت داوران، تیم «رویش» به عنوان برنده نهایی معرفی و نماینده دانشگاه علوم پزشکی اراک برای حضور در مرحله کشوری مسابقات مناظرات دانشجویی وزارت بهداشت انتخاب شد. این تیم اواخر آذرماه در رقابت‌های کشوری میان ۳۲ تیم دانشگاهی سراسر کشور شرکت خواهد کرد.

داوری این مرحله توسط سه استاد مستقل دانشگاه با تخصص‌های متنوع و بر پایه ۲۵ معیار ملی شامل قدرت استدلال، انسجام منطقی، فن بیان، مستندسازی و رعایت اصول مناظره انجام شد.

بر اساس گزارش برگزارکنندگان، این رقابت‌ها در فضایی پرشور، محترمانه و با سطح علمی بالا برگزار شد و حضور پرانرژی تیم‌ها و استدلال‌های منسجم آن‌ها، نشان‌دهنده آمادگی و تعالی دانشجویان در عرصه تفکر نقاد و گفت‌وگوی سازنده بود. این رویداد گامی مؤثر در مسیر توانمندسازی دانشجویان به عنوان متفکران و گفت‌وگوپیشگان فردای جامعه ارزیابی شده است.