شناسهٔ خبر: 76068650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌برداری از 310 کلاس درس در شهرستان قشم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان از بهره‌برداری 310 کلاس درس در شهرستان قشم در فاصله زمانی سالهای 99 تا آبان‌ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، مهدی باوقار زعیمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزشی در دست احداث در شهرستان قشم به خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 33 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 137 کلاس در شهرستان قشم در حال اجراست.

وی با تاکید بر رشد قابل توجه اجرای پروژه‌های آموزشی در قشم در سه ساله اخیر، تصریح کرد: از سال 99 تا 1401 تعداد 21 پروژه درقالب 99کلاس درس و تعداد 57 پروژه در قالب 211 کلاس درس طی سالهای 1402 تا 1404 به بهره برداری رسیده است.

‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به رشد 3 برابری پروژه‌ها و رشد 2 برابری تعداد کلاس‌های احداث شده در 3 ساله اخیر در شهرستان قشم گفت: پروژه‌های مدرسه‌سازی در این شهرستان در 3 ساله اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است.

باوقار زعیمی با اشاره به تلاشهای در دست انجام برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان قشم، تصریح کرد: با تدبیر و نگاه ویژه استاندار هرمزگان و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و همراهی مجمع خیرین استان در آینده ای نزدیک کمبودهای فضاهای آموزشی در این شهرستان مرتفع می‌گردد.

لازم به ذکر است، در حالی که اقدامات اخیر مسوولان و خیرین، جرقه‌ای از امید برای رفع کمبودهای آموزشی در قشم زده است، کارشناسان هشدار می‌دهند که جبران کم‌کاری‌های 10 ساله، نیازمند یک بسیج همگانی و تزریق فوری بیش از 2000 میلیارد تومان سرمایه است تا رؤیای پرورش کودکان بزرگ‌اندیش به واقعیت بپیوندد.

واقعیت این است که قشم، با وجود تمام ظرفیت‌های اقتصادی‌اش، در حوزه‌های زیرساختی اولیه نظیر آموزش و سلامت، به‌ویژه در مناطق روستایی، سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است. نتیجه این کوتاهی، تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها و فضاهای آموزشی است که فاصله زیادی با استاندارد کشوری دارند. امروز، آمارها خود گویاترین هستند: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در قشم تنها حدود 3.2 متر مربع است، در حالی که استاندارد کشوری 6.4 متر مربع می‌باشد.

این شکاف فاحش به معنای نیاز فوری جزیره به ساخت 100 هزار متر مربع فضای آموزشی جدید است. مدیران محلی اذعان دارند که جبران این عقب‌ماندگی 10 تا 12 ساله، نیازمند نهضتی است که با مدیریت دقیق، این فضاها را با صرف هزینه‌ای بیش از 2 هزار میلیارد تومان طی یک بازه زمانی دو تا سه ساله بسازد. کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، به‌ویژه در مناطق روستایی، چالش اصلی است.

انتهای پیام/7558